Tuesday, July 31, 2007

မ်က္မွန္စိမ္းတလက္၊ ဂ်င္းဂ်ာကင္တထည္ႏွင့္ ဥေရာပေကာ္ဖီတခြက္


(စာတမ္းငယ္)

ေသြ႔ေျခာက္ေျခာက္ ႐ုိးတံကုိင္းဖ်ားတုိ႔၏ စိမ္းႏုပုရစ္ဖူးေသးေလးမ်ားျပဴလွစ္
ေနသည္ကပင္ ေႏြဦး၏နိဒါန္းဟု ဆုိႏုိင္သည္။ အန္က်လာေသာ ေနေရာင္၏
အေႏြးဓာတ္ကုိ ခုိလႈံရန္ အျပင္ေလာကသုိ႔ ထြက္လာသူမ်ားမွာ ေဆာင္းႂကြင္း
ေလျပန္၏ အေအးဓါတ္ေၾကာင့္ ရင္ဘတ္ၾကယ္သီးမ်ားကုိဆြဲေစ့လုိက္ၾကရသည္။
ေကာ္ဖီဆုိင္ေလးမ်ားက အျပင္ထုတ္ကာစားပြဲခင္းထားၾကသည္။ မိန္းမပ်ဳိေလး
မ်ားမွာ စကပ္တုိေလးမ်ား၀တ္လာခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေအာက္က အသားကပ္
ေျခအိတ္႐ွည္ႀကီးမ်ားစြပ္လာသည္ကုိေတြ႔ရသည္။ ေႏြရင္ခြင္ကုိ အတင့္ရဲရဲ
မတုိး၀င္၀ံ့ၾက ႐ွာေသး။ သူတုိ႔လည္း ပုရစ္ဖူးေလးမ်ားလုိပင္။ သူတုိ႔အလွကုိ
အားရပါးရဖြင့္လွစ္ျပဖုိ႔ စိတ္ေစာေနၾကပုံရသည္။
ကုန္တုိက္ႀကီးမ်ား၏ အျပင္မွန္ခန္းထဲမွာေတာ့ အ႐ုပ္လွလွကေလးမ်ားက
ေႏြဦး၀တ္စုံသစ္မ်ားျဖင့္ ပ်ံ၀ဲေနၾကသည္။ ၿမိဳ႕လယ္ရင္ျပင္မွာေတာ့ လူတုိ႔
စည္ကားလ်က္။ ၾမိဳ႕ကုိ ပတ္၀ုိင္းအုပ္မုိးထားသည့္ ေတာင္မ်ားေပၚ လွမ္းၾကည့္
လုိက္လွ်င္မူ ႏွင္းျဖဴျဖဴမ်ား ေပ်ာ္က်လြင့္ေပ်ာက္ၿပီးစ ေတာအုပ္ ေျခာက္ ေျခာက္
မိႈင္းမိႈင္းတို႔ကုိ ေတြ႔ရသည္။
ေတာင္ထိပ္ရွိ ႐ႈခင္းသာ စခန္းေလးေပၚမွာေတာ့ လူအုပ္ရိပ္ရိပ္ျဖင့္ တုိးလႈပ္ေန
သည္။ ခပ္မတ္မတ္ ေတာင္တက္သံလမ္းကေလးအတုိင္း လွ်ပ္စစ္ရထားေလးက
တေ႐ြ႕ေ႐ြ႕ တက္လုိက္ဆင္းလုိက္လုပ္ကာ လူေတြကုိ ႀကိဳပုိ႔ေနသည္။ ေတာင္လည္
ေလာက္အထိ ခါးပန္းမ်ားေပၚ ေမးတင္ေဆာက္ထားသည့္ အိမ္ျဖဴျဖဴေလးမ်ားက
ေနေရာင္ထုိးဟပ္ကာ ပန္းခ်ီကားတခ်ပ္ထဲက ေဆးစက္ထင္းထင္းကေလးေတြလုိ
လွပ၀င္းလက္လုိ႔ ေနျပန္သည္။
ေတာင္ရိပ္ထုိးက် ထင္ဟပ္ေနသည့္ ၿမိဳ႕လယ္ေရကန္ေဘးရွိ ျမက္ခင္းစိမ္းမ်ား
ေပၚမွာေတာ့ ေျမႀကီးေအာက္မွ ေရာင္စံုပန္းဖူးကေလးမ်ား တုိးထြက္ေနသည္မွာ
ပုတီးေစ့ကေလးမ်ား ပက္ႀကဲထားသည့္ႏွယ္။ မိန္းမတေယာက္က ခုံတန္းလ်ားေပၚ
ထုိင္၍ ေနစာလံႈရင္း စာဖတ္ေနသည္။ အတြဲတတြဲက ကေလး လက္တြန္းလွည္း
ကေလးကုိ တြန္းရင္း ေျဖးေျဖးေလ်ာက္ကာ စကားေတြေဖာင္ဖြဲ႔ေနၾကသည္။
မီးတုိင္ျမင့္ျမင့္ႀကီးမ်ား တန္းစီစုိက္ထူထားသည့္ ကန္ဦးယင္ျပင္မွာေတာ့ ညေနခင္း
ဂီတစင္ျမင့္တခု ျပင္ဆင္ေနတာ ေတြ႔ရသည္၊
ေနေရာင္က်သည္ႏွင့္ လွ်ပ္စစ္ဂီတာႀကိဳးညိႇသံတုိ႔ တုန္ခါထြက္လာၾကေတာ့မည္။
ေႏြဦးသည္ လွပေသာမိန္းမပ်ဳိ တဦးဟု ဆုိပါေတာ့။ က်ေနာ္သည္ သူမ၏ ဆံႏြယ္စ
တုိ႔ကုိ ယုယုယယ၊ ဖြဖြညင္ညင္ ထုိးဆြနမ္း႐ိႈက္လိုက္မိ၏။

၁၉၈၅ ခုႏွစ္ေက်ာ္ ၀န္းက်င္ကထင္သည္။ က်ေနာ္ ေလးစားခ်စ္ခင္ရသူတစု၏
အားထုတ္မႈျဖင့္ ကဗ်ာမဂၢဇင္းတေစာင္ ထြက္ခဲ့သည္။ နံမည္က ေႏြဦး။
ဆရာဒဂုန္တာရာထံ တာရာမဂၢဇင္းနံမည္ အေမြေတာင္းခံခဲ့ေသာ္လည္း ဆရာက
တာရာကုိ တာရာအတုိင္းပင္ သမုိင္းထဲမွာ ထားခဲ့ခ်င္ သည္ဟု ဆုိသည္။
သုိ႔ေပမယ့္တာရာမဂၢဇင္းအမွတ္ (၁) ၏ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္ ေခါင္းႀကီးပုိင္းမွ
ေႏြဦးဆုိသည့္နံမည္ကုိမူ သုံးခြင့္ေပးလုိက္ သည္ဟု ၾကားဖူးခဲ့သည္။ ထုိအခ်ိန္က
က်ေနာ္၏အျပင္းပ်ဆုံးဆႏၵမွာ ေႏြဦးတြင္ ကဗ်ာပါလုိျခင္း။ သုိ႔ေသာ္ အမွတ္ (၂) ထြက္မလာေတာ့သျဖင့္ က်ေနာ့္ဆႏၵ မျပည့္၀ခဲ့။ သုိ႔ေပမယ့္ေႏြဦးကုိေတာ့
စကားလုံးတလုံးအျဖစ္ ခ်စ္ခဲ့မိသည္။
ၾကည္လင္ေသာ၊ လန္းဆန္းေသာ၊ လြတ္လပ္ေသာ၊ အလွတရားျဖင့္ျပည့္၀ေသာ၊
ညစ္ႏြမ္းအုံ႔မိႈင္း မြန္းနစ္ခဲ့ရသမွ်ထဲမွ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တ တမ္းမက္ေမာခဲ့ရသည့္
ေႏြဦး။

တကယ္ေတာ့ ေႏြဦးက ေခတ္ဆန္သည္။ ျမန္မာလုိေတာ့ ေႏြေပါက္ၿပီဟုပဲေျပာၾက
သည္။ ေႏြေပၚၿပီဟုလည္း ေရးၾကသည္။ ခါေႏြဆန္းခ်ိန္ ဟုလည္းစာထဲဖြဲ႔ၾကသည္။
ေႏြ၊ မုိး၊ ေဆာင္း ဥတုသုံးလီေအာက္မွာ က်ေနာ္တုိ႕ ႀကီးျပင္းခဲ့ၾကရသည္။
ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာမုိ႔ မုိးက ေကာင္းသည္။ တခါတရံ က်ေနာ္တုိ႔ ရန္ကုန္
ဆင္ေျခဖုံး ရပ္ကြက္ကေလးမွာ ေရခါး၀က္ေလာက္ျမဳပ္ေနတတ္သည္။ ေႏြဆုိလွ်င္
အက်ီခၽြတ္ကာအိမ္ေအာက္ထဲ ဆင္းေနၾကရသည္။
ဖုံက အလုံးလုိက္ လမ္းေပၚကေန အိမ္ထဲ၀င္လာသည္။ ေမွာင္စပ်ဳိးသည္ႏွင့္ ျခင္ထု
ၾကီးက ျပည့္လာသည္။ ေဆာင္းဆုိလွ်င္ သစ္႐ြက္ေျခာက္ေတြ အမိႈက္ေတြစုကာ
မီးပုံ႐ႈိ႕လႈံရသည္၊ ႏွာေစးကာ မ်က္လုံးေတြနီရဲ၊ အသံမထြက္၊ အိပ္ယာထဲ အဖ်ား
ေသြးတ၀က္ျဖင့္ အိပ္မက္ဆုိးမွ လန္႔လန္႔ႏုိးရသည္။
ရာသီသုံးခုစလုံးက သူ႔နည္း သူ႔ဟန္ျဖင့္ ႏွိပ္စက္ၾကသည္ခ်ည္း။ ထုိစဥ္က
အေကာင္းကုိေဖြ၍ အလွကုိရွာ မခ်စ္တတ္ဟု သူငယ္ခ်င္းတေယာက္က
ေ၀ဖန္သည္ကုိ မွတ္မွတ္ရရျဖစ္မိ၍ ကဗ်ာတုိေလးတပုဒ္ေရးခဲ့ဖူးတာ သတိရသည္။

ေႏြဆုိရင္လည္း၊ ပူတယ္လုိ႔ေျပာ
မုိးဆုိရင္လည္း၊ စုိတယ္လုိ႔ေျပာ
ေဆာင္းဆုိရင္လည္း၊ ေအးတယ္လုိ႔ေျပာ
ေႏြနဲ႔မုိးေဆာင္း၊ ရာသီေျပာင္းတုိင္း
မင္းေခါင္းထဲမွာ၊ အျပစ္ရွာတယ္
ဒါတရားသလားသူငယ္ခ်င္း ... ဟု။
ကဗ်ာေခါင္းစဥ္က “မ်က္မွန္စိမ္းကေလး ခၽြတ္လုိက္ပါ” ျဖစ္သည္။
ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ေ၀ဖန္ေရးလုပ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထုိအခ်ိန္ကစ၍ မ်က္မွန္စိမ္း
ကၽြတ္သြားခဲ့သည္ဟုေတာ့ တိတိက်က်မေျပာႏုိင္။ သုိ႔ေပမယ့္ အစိမ္းက အေရာင္
ေတာ့ႏုသြားသည္။ ေႏြဦးဆုိသည့္ စကားလုံးကေလးအေပၚအခ်စ္စိတ္၀င္ခဲ့သည့္
အခ်ိန္မွာေတာ့ က်ေနာ့္ရင္ထဲမွာလည္းေႏြဦးေပါက္ခဲ့ၿပီဟုေျပာရေပမည္။

ဥေရာပေျမေပၚကုိ က်ေနာ္ေရာက္ခ်ိန္က ေဆာင္းကုန္ကာနီးျဖစ္သည္။ ေဆာင္းကုိ
အဖ်ားေလာက္ပဲ မီလုိက္ရသည္။ ေဆာင္းပီပီသသကုိ မႀကံဳလုိက္ရ၍လည္းသူတုိ႔
ေဆာင္းက နာမည္ႀကီးသေလာက္လည္း မဟုတ္ပါဘူးဟု စိတ္မွာထင္မိေသး
သည္။ သည္ေနာက္မွာေတာ့ ေႏြဦးကုိ ႀကံဳရသည္။ ေနေရာင္လင္းေသာ ေန႔မွာ
တၿမိဳ႕လုံး လူေတြ ထြက္အန္က်လာကာ လမ္းေတြေပၚ၊ ျမက္ခင္းေတြေပၚ
လႈပ္ပြေနတာကုိ ေတြ႔ရေတာ့ သိပ္နားမလည္ႏုိင္ခဲ့။ လူသြားလမ္းေဘး ၾမိဳ႕လယ္
ျမက္ခင္းေပၚမွာ ပင္လယ္ကမ္းနား အပမ္းေျဖသည့္ႏွယ္ ေရကူး၀တ္စုံလုိ
အေပၚတစ ေအာက္တစျဖင့္ ေနပူခံလဲေလ်ာင္းေနၾကတာ ၾကည့္ရင္း ကုိယ္ပါ
ေျခလွမ္းပ်က္ရသည္။ ဘယ့္ႏွယ့္ေနေရာင္ကုိ သည္ေလာက္မက္မက္ေမာေမာ
ျဖစ္ေနရပါလိမ့္ဟုပင္ အာ႐ုံေနာက္ခဲ့မိသည္။ ျမန္မာပီပီ ကုိယ့္မွာက ေနပူလ်င္
ထီးဖြင့္ေဆာင္းခ်င္သည့္စိတ္ကမေပ်ာက္ေသး။
သည္ေလာက္ေတာင္ ေနေရာင္ငတ္ေနၾကလည္း ျမန္မာျပည္ကေနေရာင္ေတြကုိ
ပင္အိတ္စပုိ႔ လုပ္လုိက္ခ်င္ေသးေတာ့ဟု နုိင္ငံျခားေငြ႐ွာခ်င္စိတ္ေတာင္ ျဖစ္လုိက္
ေသးသည္။ အညာသားေက်ာကုန္းဆုိသည့္ စကားလုံးကုိ႐ွင္းျပရင္း ေနအပူ
ေအာက္က ျမန္မာျပည္သူေတြ၏ ဘ၀အား သူတုိ႔ကုိ ေျပာျပခ်င္သည္။
သည္ႏွစ္ေတာ့ သူတုိ႔ေဆာင္းကုိလည္း က်ေနာ္ျဖတ္ခဲ့ရၿပီးၿပီ။ သူတုိ႔၏ ေႏြဦး ေႏြ၊
ေဆာင္းဦး ေဆာင္းဆုိသည့္ ေလးရာသီအေၾကာင္းကုိလည္း သိတန္သေလာက္
သိခဲ့ၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ေႏြဦးတေန႔မွာ က်ေနာ္လည္း အိမ္ခန္းက်ဥ္းကေလးထဲမွ
ေန၍ ၿမိဳ႕လယ္လမ္းမေတြေပၚ အန္က်လာခဲ့ရျခင္းပင္။

သည္မွာ ဘာအဆင္မေျပတာမ်ား႐ွိသလဲဟု သူတုိ႔ကေမးတုိင္း က်ေနာ္တုိ႔က
ရာသီဥတုဟု ေျဖတတ္ၾကသည္။ သည္သုိ႔ေျဖတုိင္း သူတုိ႔မ်က္ႏွာ ပ်က္သြား
တတ္ၾကသည္။ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း အားနာရေကာင္းမွန္းမသိ။ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ
မွာ အားနာတယ္ဆုိတဲ့ စကားလုံးမရွိဘူးဟု က်ေနာ္တုိ႔က ၾကားဖူးထားသည္
မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ လြတ္လပ္စြာထုတ္ေဖာ္ေျပာဆုိတာကုိ သူတုိ႔ကအားေပး
သည္ မဟုတ္လား။
သူတုိ႔က သူတုိ႔ဆီက စကားပုံတခုကုိေျပာျပသည္။ ရာသီဥတု ဆိုိးတယ္ဆုိတာ မ႐ွိ၊
အ၀တ္အစားဆုိးတယ္ ဆုိတာပဲ႐ွိတယ္ဟူ၍။ ေရဗူးနဲ႔ ဖိနပ္မပါ၊ ေႏြခါမွသိ ဆုိတဲ့ က်ေနာ္တုိ႔ဆီကစကားႏွင့္ ခပ္ဆင္ဆင္ပင္။ သုိ႔ေပမယ့္ ခံယူခဲ့ၾကပုံခ်င္းေတာ့
ကြာခဲ့ဟန္ တူသည္။

တကယ္ကလည္း ရာသီဥတုဆုိသည္ လုပ္၍ ျပင္၍ရေသာ အရာမဟုတ္။
ရာသီဥတုထဲ ႐ွင္သန္ေနထုိင္ႏုိင္ေအာင္သာ လူက ႀကိဳးစားၾကရသည္။
အျခားေရသာေျမသာရာ႐ွာေဖြေနထုိင္ၾကရသည္။ ေရသာေျမသာရာကုိ
ေနာက္က်ခဲ့ၾက သူမ်ားမွာေတာ့သူတပါးေ႐ွာင္ၾကဥ္ရာ ေရ႐ုိင္းေျမ႐ုိင္းမွာပင္
အေျခခ်ၾကရသည္။ သည္လုိႏွင့္ ေရ႐ုိင္းေျမ႐ုိင္းေနခဲ့ရသူမ်ားက တည္ေဆာက္
ေရးစိတ္ဓာတ္ အားေကာင္း၍ ေရသာေျမသာရာေနခြင့္ရခဲ့သူမ်ားက
တည္ေဆာက္ေရးစိတ္ဓာတ္ အားနည္းခဲ့ၾကသည္ဟုဆုိရေလမလား။

သူူတုိ႔စကားထဲကလုိပင္ သူတုိ႔သည္ အျပစ္၊ အားနည္းခ်က္တုိ႔ကုိ တျခားမွာမ႐ွာ။
သူတုိ႔ကုိယ္၌မွာပင္ သူတုိ႔ ျပန္႐ွာေဖြခဲ့ၾကသည္။ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္ကတပ္ခဲ့သည့္
မ်က္မွန္စိမ္းမ်ဳိးကုိ သူတုိ႔က ေျပာင္းျပန္တပ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။ သူတုိ႔သည္
ေႏြဦးကုိ ထုိင္ေစာင့္ခဲ့ၾကသူမ်ားမဟုတ္။ သုိ႔ေသာ္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေႏြဦးသည္
သူတုိ႔ထံ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာခဲ့ရသည္ဟု ဆုိရေပမည္။
ထုိေန႔၌ က်ေနာ္သည္ တေဆာင္းလုံး သိမ္းဆည္းထား ခဲ့ရသည့္ အျပာေရာင္
ဂ်င္းဂ်ာကင္ေလးကုိ ၀တ္ဆင္ကာ ေကာ္ဖီဆုိင္မ်ားေ႐ွ႕က ျဖတ္
ေလွ်ာက္
လာခဲ့ပါသည္။ လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္တဆုိင္ေ႐ွ႕၌ရပ္၍ က်ေနာ္က
ေႏြဦးတအုပ္
ေပးပါဟု ေျပာလုိက္ေသာအခါ အေရာင္းသည္ေကာင္မေလးက
ၿပံဳးလုိ႕
ၾကည့္ေနေလသည္။

ေၾသာ္ ... စိမ္းသစ္ႏုပုရစ္ဖူးကေလး။


Saturday, July 28, 2007

ေရၾကည္ရွာခန္း

ႏွင္းေတြေ၀ေနတဲ့မနက္ခင္းတခုမွာ သမီးကုိေပြ႔ခ်ီရင္း က်ေနာ့္ေက်ာျပင္ကုိ
ေငးေမာက်န္ရစ္ခဲ့သည့္ သူမရုပ္ပုံက က်ေနာ့္အေတြးေတြကုိ ႀကီးစုိးေနခဲ့သည္။
ေကာ့ေသာင္းဘက္မွာ အလုပ္သြားလုပ္မလုိ႔ ဟု ေျပာၿပီး က်ေနာ္ထြက္လာခဲ့
သည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ေရာက္ၿပီး အတၱရံျမစ္တဘက္ကမ္းသုိ႔ မကူးမီ သူမဆီ
က်ေနာ္ဖုန္းလွမ္းဆက္လုိက္သည္။ အေၾကာင္းမွန္ကုိ က်ေနာ္ေျပာမထြက္ခဲ့။
စာေရးစားပြဲအံဆြဲထဲမွာ စာႏွစ္ေစာင္ထည့္ခဲ့တယ္ဟုသာ ေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။
တေစာင္က ခ်စ္ေသာသူ႔အတြက္။ တေစာင္ကသမီးေလး အတြက္။ သမီးႀကီး
လုိ႔ စာဖတ္တတ္တဲ့အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ ေဖေဖဘယ္မွာလဲလုိ႔ ေမးတဲ့အခါ
ဒီစာကေလး ေပးဖတ္လုိက္ပါဟု က်ေနာ္မွာခဲ့သည္။ သူမဘက္က စကားေျပာ
ခြက္က တိတ္ဆိတ္လ်က္။ က်ေနာ္ဘယ္သြားမယ္ မေျပာေသာ္လည္း သူမ
သေဘာေပါက္ေနခဲ့ၿပီ။
ေမာင္ျပန္လာမွာပါ

စကားေျပာခြက္ကုိမခ်မီ သည္စကားတခြန္းပဲ က်ေနာ္ေျပာထြက္ႏုိင္ခဲ့သည္။
အတူထြက္လာသည့္ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ သူ႔ခ်စ္သူဆီ စာေရးမထားျဖစ္ခဲ့။
သူ႔ခံစားခ်က္ေတြကုိ မွတ္စုစာအုပ္ေလးထဲ ခ်ေရးထားခဲ့သည္။
ေမာ့္ဆီကုိအေရာက္ျပန္လာဖုိ႔ ေမာ့္ဆီက ကုိယ္ထြက္လာခဲ့တာပါ တဲ့။
သူမ်ားေတြ အသက္ေတြ၊ ဘ၀ေတြ စြန္႔ေနတဲ့ေခတ္မွာ က်ေနာ္တုိ႔အျဖစ္က
လြမ္းေလာက္ခဲ့ပါသလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာတပုဒ္ေတာ့ ခ်ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။
၁၉၈၉ ခုနွစ္။
လူငယ္တေယာက္ရဲ႕ စိတ္ကူးအိပ္မက္နဲ႔ လက္ေတြ႔ဘ၀၊ အႏုပညာနဲ႔ႏုိင္ငံေရး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်စ္စိတ္နဲ႔ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးခရီးလမ္း စသည့္
အားၿပိဳင္မွဳမ်ားၾကား ေရွ႕သုိ႔ထုိးေဖါက္ေလ်ာက္ခဲ့ခ်ိန္။
အခုျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ကဗ်ာထဲမွာ ရနံ႔စုံ၊ အေရာင္စုံ ခံစားခ်က္တုိ႔ ေရာႁပြန္း
ေနတာေတြ႔လုိက္ရသည္။ ၿပံဳးလည္းၿပံဳးမိသလုိ လြမ္းလည္းလြမ္းရပါသည္။

စမ္းျမေရတေပါက္ကုိေတာ့ျဖင့္ အခုထိ ေသာက္ခြင့္မရႏုိင္ေသး။
အာေခါင္ထဲ ေျခာက္တက္လာေလသည္။

စမ္းျမေရ
သုိ႔မဟုတ္
ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲ

တတ္ႏုိင္ရင္
ေသနတ္မကုိင္ခ်င္ဘူးကြယ္
အခ်စ္အေၾကာင္းကုိေတာ့
ေခတ္ေကာင္းမွေျပာေတာ့မယ္။

စြန္႔ပစ္ရက္သူရယ္လုိ႔ေတာ့
စြဲမွတ္မယူပါနဲ႔ကြယ္

ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း
ပန္းအလွေ၀၊ စမ္းျမေရမွာ
ေသခ်ာလတ္ဆတ္၊ ေျမမွာမတ္မတ္
အနာဂတ္ကုိ
ျမင့္ျမတ္ရင္ခုန္ ေတြ႔ဆုံခ်င္တယ္။

ေသနတ္သံေတြ
ေသြးေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြ
ယမ္းေငြ႕ေတြ..
ဒါေတြၾကားက
လွဳပ္ရွားထုိးေဖါက္၊ ေရွ႕ကုိေလ်ာက္ရင္း
ေပါက္ကြဲျခင္းနဲ႔၊ ေမြးခဲ့ရတဲ့
ျပင္းျပခံစား၊ အမွန္တရားရဲ႕
ရွည္လ်ားဆူးၾကမ္း၊ ခရီးလမ္းမွာ
ေလၾကမ္းကေခၽြ၊ မုိးကေခၽြနဲ႔
ေနၾကမ္းကေခၽြ၊ ႏွင္းကေခၽြနဲ႔
ပန္းေတြက်ဆုံး
အလွတုံးမွာစုိးမိတယ္။

ပန္းအဘိဓမၼာ
ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲေဟ့
ကုိယ္ေတြ႔ရွင္းလင္း
စိတ္ဓါတ္ျပင္းျပ၊ ယူဆမွတ္လည္း
ေသနတ္မာန္ထူ၊ ဖိႏွိပ္သူရဲ႕
လူသတ္လက္ၾကမ္း၊ သရမ္းသမွ်
ပန္းလွလွေတြ
မုန္တုိင္းေႁခြသလုိ
ဆက္ေႂကြလြင့္မွာစုိးမိတယ္။

ပူေႏြးရွိန္းျမ၊ လွပအနမ္း
ခ်စ္ႏွဳတ္ခမ္းေတြ
တြန္းဖယ္ေခ်မြ၊ ဗီလိန္ကဘယ္သူ
အဲဒီလူဟာ...
ကုိယ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ
မင္းနားလည္ပါကြယ္။ ။

ႏွင္းခါးမုိး
(၁၉၉၀ ခုႏွစ္၊ ေဒါင္းအုိးေ၀)

ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲ ဆုိတာ
တာ္လွန္ကဗ်ာစာအုပ္ထဲက
ကဗ်ာဆရာေမာင္ေခ်ာႏြယ္ရဲ႕ စကားလုံးပါ၊
က်ေနာ္ကဗ်ာေရးတဲ့အခါ
တျခားလူေတြရဲ႕စကားလုံးေတြကုိ
တတ္ႏုိင္သေလာက္ ေရွာင္ေလ့ရွိေပမယ့္
ဒီစကားလုံးကေတာ့
အဲဒီအခ်ိန္ အဲဒီကာလတုန္းက
ေရွာင္မရတိမ္းမရ
က်ေနာ့္ရင္၀ကုိ တည့္တည့္တုိးခဲ့တဲ့ စကားလုံးပါပဲ။

Wednesday, July 25, 2007

ေတာင္ေတြကုိ အတူေရြ႕ၾကရေအာင္

၈၈ စက္တင္ဘာ ၂၅ ေနာက္ပုိင္းကာလ၊ က်ေနာ္တုိ႔လူငယ္ေက်ာင္းသားေတြ
ေသြးအပူဆုံးကာလ။ ျပည္တြင္းမွာ ပါတီဆုိင္းဘုတ္ေတြခုိရင္း ေျမေပၚေျမေအာက္
ျပန္လည္စုရုံးၾက။ နယ္စပ္ေတြမွာလည္း အလုံးအရင္းႏွင့္စုမိ။ ေနာက္ တပ္ဦးအလံ
ထူႏုိင္ခဲ့ၾက။
အတြင္းေျမေအာက္လွဳပ္ရွားမွဳမ်ားမွတဆင့္ ၈၉ ခုႏွစ္မွာ က်ေနာ္လည္း တပ္ဦး
အလံေတာ္ေအာက္ ေရာက္သြားသည္။ ၉၀ ခုႏွစ္အေစာပုိင္းမွာ လုပ္ငန္းတာ၀န္ျဖင့္
ျပည္တြင္းသုိ႔ က်ေနာ္ျပန္၀င္လာသည္။ ျပန္မလာခင္ ေရးျဖစ္ခဲ့ေသာ စာတုိေပစ
မ်ားကုိ အတူေနသူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ဆီမွာ ထားရစ္ခဲ့သည္။ ဘာေတြလဲေတာ့ အေသ
အခ်ာ မမွတ္မိ။ ထုိအခ်ိန္က ႏုိင္ငံေရးခံစားခ်က္ ဆူေ၀ေနခ်ိန္ျဖစ္သည္။
ျပည္တြင္းမွာ အဖမ္းခံရၿပီး က်ေနာ္ေထာင္ထဲေရာက္ေနစဥ္ တပ္ဦးအာေဘာ္ ေဒါင္း
အုိေ၀စာေစာင္မွာ က်ေနာ့္ကဗ်ာေလးေတြ ပါလာသည္။ ဒါက ေနာက္ ႏွစ္ကာလ
အခ်ိန္ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ သိရျခင္းျဖစ္သည္။
တေန႔ကေတာ့ သစၥာအင္အားစုရဲ႕ အင္တာနက္
စာမ်က္ႏွာမွာ ေဒါင္းအုိေ၀စာေစာင္အေဟာင္း
ေလးေတြ တင္ထားတာေတြ႔၍ ၀င္ေမႊေႏွာက္ရင္း
က်ေနာ့္ ကဗ်ာတပုဒ္ကုိ တပ္ဦး၂ ႏွစ္ေျမာက္
အထူးထုတ္မွာအဖြင့္ကဗ်ာအျဖစ္ေတြ႔လုိက္ရသည္။
၀န္ခံရလ်င္ ဘ၀အေမာကေလးမ်ား အေတာ္ေျပ
သြားသည္။
၁၇ ႏွစ္ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ လူထုအေရးေတာ္ပုံႀကီးလည္း
၁၈ ႏွစ္ျပည့္ေတာ့မည္။
ဒီကဗ်ာကုိဖတ္ၿပီး ေတာင္ေတြကုိ အတူေရြ႕ရေအာင္ဟု ဆုိခဲ့သည့္
သူငယ္ခ်င္းတဦးလည္း အခုေတာ့ေတာင္တန္းတခုအေပၚကေန
က်ေနာ့္ကုိ ေစာင့္ၾကည့္ေနမွာ ေသခ်ာေပသည္။
ယုံၾကည္မွဳနဲ႕ေရးခဲ့တဲ့စာမ်က္ႏွာဆုိတာ ဘယ္ေတာ့မွ သတ္လုိ႔မေသဘူး။
သေဘာတူၾကလိမ့္မည္ဟု ထင္ပါသည္။

ရွင္သန္ေနတဲ့စာမ်က္ႏွာ

လမ္းေပၚမွာလည္း ငါတုိ႔ရွိ
ေတာင္တန္းေတြေပၚမွာလည္း ငါတုိ႔ရွိ
မင္းတုိ႔ကုိေစာင့္ၾကည့္ေနမယ္။

ငါတုိ႔ေသြးနဲ႔ဒီလမ္းကုိခင္းခဲ့တာ
နတ္ဆုိးေတြကခုန္ဖုိ႔မဟုတ္ဘူး
မုန္တုိင္းေတြလမ္းေလ်ာက္တဲ့ေန႔
ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္၊
သစ္ကုိင္းတကုိင္းက်ဳိးရုံ
သစ္ပင္တပင္လဲရုံ
ေနာက္ျပန္လွည့္တဲ့သူေတြလည္း
ရွိေကာင္းရွိမယ္
ဘာျဖစ္လုိ႔ရပ္ေစာင့္ေနမွာလဲ
ဒါ အိပ္မက္မဟုတ္ဘူး။

အမွန္တရားအတြက္အသက္စြန္႔ခဲ့တာမွာ
က်ေနာ္ဟာအရင္ဆုံးလည္းမဟုတ္သလုိ
ေနာက္ဆုံးလည္းမဟုတ္ပါဘူးအေဖ တဲ့
အဲဒီစာတေစာင္ကုိဖတ္ရင္း
၀ိဥာဥ္ရဲ႕တင္းေနတဲ့ႀကိဳးေတြေပၚ
ငါ့ဘ၀ကုိတင္ခဲ့တာေပါ့။

ဒါဟာအေျဖပ
ေမးခြန္းေတြကုိရပ္လုိက္ၾက
ေတာင္ေတြကုိေရြ႕ပစ္ရမယ္ဆုိရင္လည္း
ဘာ့ေၾကာင့္ေနာက္တြန္႔ေနၾကမလဲ
ေဟာဒီမွာ
သံတုိင္ေတြကုိရုိက္ခ်ဳိး
အုတ္နံရံေတြကုိၿဖိဳခ်
သစ္ပင္ေတြကုိေရေလာင္းၾက။

ဒီလုိနဲ႔
ငါတုိ႔ေနထုိင္ဖုိ႔ေန႔ေတြကုိ
ငါတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ဆယ္ယူေဆးေၾကာရမယ္
ငါတုိ႔ကုိယ္ကုိလည္း
ငါတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ျပန္ေမြးဖြားၾကရမယ္၊
ဒါဟာ ငါတုိ႔ေရွ႕က
သြားႏွင့္သူေတြအတြက္ေရာ
ငါတုိ႔ေနာက္က
လုိက္လာသူေတြအတြက္ပါ
ရွင္သန္ေနတဲ့ကဗ်ာျဖစ္တယ္။ ။

Sunday, July 22, 2007

တကယ့္ဘ၀ေတြလည္း ေနထုိင္ခြင့္ရွိတယ္

တကယ္က ဆယ္ႏွစ္ဆုိေသာအခ်ိန္သည္ မနည္း။ ၈၉၊ ၉၀ ခုႏွစ္မ်ား။ ထုိ႔ေနာက္
၂၀၀၀ ခုႏွစ္မွာ ဒီၿမိဳ႕ ကေလးဆီ သူျပန္ေရာက္လာခဲ့သည္။ ၾကက္ေတာင္စည္းနဲ႕
ခေလးမေလးကုိ အပ်ဳိႀကီးဖားဖားအျဖစ္ ျပန္ျမင္လုိက္ရသလုိ ၿမိဳ႕ကေလးက
ေျပာင္းလဲခဲ့ၿပီ။ ဒီၿမိဳ႕ကေလးကုိ ျဖတ္သန္းစုန္ဆန္ခဲ့ၾကရေသာ ဘ၀ေတြကေကာ ဘယ္ေလာက္ေျပာင္းလဲႏုိင္ခဲ့ၾကပါသလဲ။ ေမွာ္အတတ္ျဖင့္ ျခားထားခဲ့ေသာ စည္း
တခုလုိ ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕ေဘး ရစ္ေခြစီးဆင္းသြားေသာျမစ္တစင္းရဲ႕ ဟုိဘက္ကမ္း
မွာေတာ့ အရာရာကုိေငးေမာရင္း လွဳိက္စားၿပိဳဆင္းေနေသာ က်ိန္စာသင့္ေျမက
ေျခာက္ေသြ႕ခဲပ်စ္လ်က္။ ထုိေျမမွလြင့္ပါးလာေသာ ရြက္ေႂကြတုိ႔က ၿမိဳ႕ကေလးရဲ႕
လမ္းေတြေပၚ ရွပ္တုိက္ေျပးလႊားသြားၾကသည္။

ဖုန္းဆုိးေျမရဲ႕ ပုံျပင္အေဟာင္းအသစ္တုိ႔အတြက္ ၿမိဳ႕ကေလးသည္ အေပ်ာ္ဖတ္
စာဖတ္ပရိသတ္တဦးလုိ အရာရာမွာ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး။ တခ်ိဳ႕စာမ်က္ႏွာေတြအေရာက္
ခုိးခုိးခစ္ခစ္ကေလးပင္ ရယ္လုိက္ေသးဟု ထင္ရသည္။

သူသည္ ပါးရုိက္ခံလုိက္ရသူတဦးလုိ ၿမိဳ႕ကေလးကုိ မင္သက္မိစြာ ၾကည့္ေနခဲ့
သည္။ မီးရထားလမ္းခြဲတခုမွာ ဥၾသမဆြဲပဲ ေမာင္းႏွင္ထြက္ခြာသြားေသာ မ်က္ရည္
ႏွင့္ရယ္သံမ်ားကုိ သူေမ့ပစ္လုိက္ခ်င္သည္။ ခေလးေတြ လႊတ္တင္ကစားေနေသာ
စကၠဴစြန္ေလးမ်ားကုိ ေမာ့ေငးရင္း တိမ္ေတြမွာလည္း ေနစရာ ၿမိဳ႕တၿမိဳ႕ရွိမွာပါဟု
သူယုံၾကည္မိေလသည္။


တိမ္ေတြေနတဲ့ၿမိဳ႕

ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕
အိပ္မက္ထဲကလုိလုိ
တကယ့္ျပင္ပကလုိလုိ။

သုံးဆယ့္တဘုံထဲမွာလုိလုိ
သုံးဆယ့္တဘုံျပင္ပမွာလုိလုိ
သုံးဆယ့္တဘုံလုံး ထုိးႀကိတ္ထည့္ထားသလုိလုိ
ၿမိဳ႕ကေလးတၿမိဳ႕။

ငရဲလုိ ေထာင္ေခ်ာက္ေတြျပည့္ႏွက္ေနေပမယ့္
နတ္ျပည္လုိ လူေတြတုိးေ၀ွ႔ေနတဲ့ၿမိဳ႕၊
စြဲမက္ဖြယ္ဒုစရုိက္ေတြနဲ႔
လွဳပ္ခါရယ္ေမာေနတဲ့ၿမိဳ႕၊
မသိနားမလည္တဲ့သူေတြကုိ
ဆြဲေဆာင္ေပ်ာ္ပါးၿပီး
သိနားလည္သူေတြကုိ
အခယူေဖ်ာ္ေျဖေနတဲ့ၿမိဳ႕၊

မ်က္စိလည္လမ္းမွားခဲ့တာမဟုတ္ဘူး
ေရာက္ေအာင္ကုိလာခဲ့တာ။

သူက သိနားလည္သူလည္းမဟုတ္ဘူး
မသိနားမလည္သူလည္းမဟုတ္ဘူး
နတ္ျပည္ကုိလည္း မေတာင့္တဘူး
ငရဲကုိလည္း မေၾကာင့္က်ဘူး။

သုံးဆယ့္တဘုံမွာ
တဘုံထဲကုိသာ ေသခ်ာခ်င္သူ။

ၿမိဳ႕ကေလးနဲ႔ဆံ့ေအာင္
သူ႔စိတ္ကူးေတြကုိေတာ့ မျပင္ႏုိင္ဘူးတဲ့
သူ႔စိတ္ကူးေတြနဲ႔ဆံ့ေအာင္သာ
ၿမိဳ႕ကေလးကုိတုိးခ်ဲ႕ပစ္ခ်င္ခဲ့။

အိပ္မက္ေတြလည္း ေနထုိင္ခြင့္ရွိတယ္
တကယ့္ဘ၀ေတြလည္း ေနထုိင္ခြင့္ရွိတယ္
ဒီၿမိဳ႕ကေလးရွိရာ
သူေရာက္ေအာင္လာခဲ့တယ္။ ။

ႏွင္းခါးမုိး

Sunday, July 15, 2007

ေလာကကုိေစာင့္ေရွာက္သူတုိ႕ ၀ိဥာဥ္ကား ေသသည္မရွိ

မုန္းသူမရွိ၊ ခ်စ္သူသာရွိ။ ရန္သူမရွိ၊ မိတ္ေဆြသာရွိ တဲ့။
လွပေသာအဘိဓမၼာတရပ္ပါေပ။
သုိ႔ေသာ္ လူ႕ေလာကသည္ က်ေနာ္တုိ႔ထင္သလုိ မလွပခဲ့။

သူ႔ကုိသတ္မယ့္သူရွိႏုိင္သည္ဟု ႀကိဳတင္သတိေပးပါလ်က္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ လူထုေမတၱာအေပၚ ယုံစားခဲ့၏။ လူထုသည္ သူတုိ႔ေခါင္းေဆာင္ကုိ ခ်စ္ယုံသာခ်စ္တတ္ၿပီး အကာအကြယ္ေပးရန္မူ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည္ဟု က်ေနာ္စြဲခ်က္တင္ခ်င္မိသည္။ ပိတ္ကားေပၚက ေရႊဘကမူ ပရိတ္သတ္လက္ခုပ္သံေၾကာင့္ အလူးအလွိမ့္ခံေနရရာမွ ျပန္ထလာႏုိင္၏။ တကယ့္ဘ၀ထဲက လူထုခ်စ္ေသာေခါင္းေဆာင္တုိ႔ခမ်ာမွာမူ မတရားမွဳမ်ား၏လက္ခ်က္ျဖင့္ ဘ၀နစ္မြန္းခဲ့ၾကသည္မွာ အက်ည္းတန္ေသာ သမုိင္းစာမ်က္ႏွာေတြေပၚ ျမင္ႏုိင္ေတြ႔ႏုိင္ေပသည္။

မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ျမင္းတစီး၊ ဓါးတလက္ျဖင့္ သစၥာအရွာထြက္ခဲ့ၾကသူမ်ားသည္ က်ေနာ္တုိ႔၏ေနာက္မ်ဳိးဆက္မ်ားအတြက္ အိပ္ယာ၀င္ပုံျပင္မ်ား အမွန္တကယ္ျဖစ္သင့္ပါသည္။
ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ အဖုိးဗုိလ္လေရာင္ပုံျပင္ျဖင့္ အိပ္ယာ၀င္ခဲ့၏။
က်ေနာ္ကေတာ့ ကဗ်ာတပုဒ္ျဖင့္ အိပ္ယာ၀င္ခဲ့ပါသည္။

ဓါးသမား


၁။
ဒီဓါးက

တရားကုိေစာင့္တယ္။

ေလမွာစပယ္ပန္းနံ႕လွဳိင္လုိ႔
ေကာက္ပင္စိမ္းေတြကုိတုိးျဖတ္ၿပီး
အိမ္ကုိငါျပန္ခဲ့တယ္၊
ဒီအခ်ိန္ဆုိ
ၿခံ၀မွာငုေတြထိန္ေနေရာေပါ့။

အုိၾကည့္စမ္း
ေျပးထြက္လာတာ
ငါ့သားပါပဲ၊
မျမင္ဘူးေသးေပမယ့္ ရင္ကသိေန
သူ႔ေနာက္ကႏြဲ႕ႏြဲ႕ကေလးလြင့္ပါလာတာ
သားရဲ႕အေမ
ငါ့ရင္ထဲ ဘယ္ေတာ့မွမႏြမ္းခဲ့တဲ့ပန္းပြင့္
ေမတၱာတရားနဲ႔တမုိးလုံးကုိျပာေစခဲ့သူ
အုိခ်စ္သူ။

ေျမမွာဒူးေထာက္ထုိင္ခ်
လက္အစုံေရွ႕ဆန္႕ကမ္းၿပီး
ေထြးဖက္ေပြ႕နမ္းလုိက္ေပမယ့္
တျဖည္းျဖည္း
အေရာင္ေတြေရာေထြးေပ်ာ္က်
အဲဒီခဏမွာ
တိတ္ဆိတ္ ၿငိမ္သက္ ေအးခ်မ္း
ရြာအ၀င္လမ္းကေလးက
ဟုိးအေ၀းမုိးကုပ္စက္၀ုိင္းဆီ။

၂။
ဒီဓါးနဲ႕
မတရားမွဳေတြကုိတုိက္ခုိက္ခဲ့တယ္။

သူယုတ္တုိ႔ရဲ႕ႏွလုံးသားမွာ
ဒီဓါးကုိထုိးစုိက္ခဲ့တယ္။

ငါ့ကုိမဖ်ားေယာင္းပါနဲ႔
ငါ့ကုိမၿခိမ္းေျခာက္ပါနဲ႔
ဘာကုိမွမလုိခ်င္တဲ့သူဟာ
ဘာကုိမွမဆုံးရွဳံးခဲ့ဘူး။

ေသြးသံရဲရဲေပမယ့္
ေဆာင္ဓါးေပၚလက္ၿမဲခဲ့သူ၊

အုိအရွင္
သင္မွတပါး
ငါ့အားသစၥာေပးႏုိင္သူမရွိ
နတ္ဘုရားရဲ႕အလွမွာလည္း
ငါမက်ဆုံးခဲ့ပါ
အမွန္တရားျဖင့္သာ
ဤဓါးကုိေသြးခဲ့ပါ၏။

၃။
က်ားဆုိးေတြကုိလည္း
သံႀကိဳးေျဖလႊတ္ခဲ့
သူရဲတေထာင္နဲ႔လည္း
ဓါးလွံေထာင္ေခ်ာက္ေတြဆင္ခဲ့
နံၾကားထဲလည္း
အဆိပ္ဓါးခ်က္ထုိးစုိက္ခဲ့၊
ၿပီးမွ ငါ့ကုိရင္ဆုိင္
နင္ ႏုိင္ႏုိင္မလားတဲ့
မိစာၦစစ္ရထားဟာ
ဒုန္းစုိင္းေျပး၀င္လာပါေရာ။

ေျမလက္တဆုပ္ကုိေကာက္နမ္း
သက္ေသစကားျပဳခဲ့တယ္၊
ေလာကကုိေစာင့္ေရွာက္သူတုိ႔၀ိဥာဥ္ကား
ေသသည္မရွိ
ေျမတမွဳန္မွ်သာျဖစ္ေစ
ငါ့၀န္ငါေက်ေစအ့ံ။

ေသြးသံရဲရဲေပမယ့္
ေဆာင္ဓါးေပၚလက္ၿမဲခဲ့တယ္၊
ဟုိးမုိးကုပ္စက္၀ုိင္းဆီက
ရြာအ၀င္လမ္းကေလးေပၚမွာေတာ့
ငုပင္ေတြေအာက္မိသားတစု။

၄။
ဒီဓါးက
တရားကုိေစာင့္ခဲ့တယ္။

ႏွင္းခါးမုိး





Thursday, July 12, 2007

ေသမင္းရဲ႕အထက္မွာ ဘယ္သူမွမရွိ


ေစ်းကြက္ဂ်ာနယ္ထဲက ကာတြန္းေလးတပုဒ္ကုိ သေဘာက်မိလုိ႕ ျပန္ေ၀ငွလုိက္ပါတယ္။
ျမန္မာျပည္မွာ ကာတြန္းဆရာေတြနဲ႔ စာဖတ္သူေတြဟာ ၀မ္းတူးရုိက္ၿပီး ဂုိး၀င္ေအာင္သြင္းႏုိင္ၾကပါတယ္ဆုိတဲ့ ျမန္မာကာတြန္းဆရာတဦးရဲ႕စကားကုိလည္း သတိရမိတယ္။

ဒီညေနမွာ တေယာက္ကလက္တုိ႔လုိက္လုိ႕ မေမဓာ၀ီရဲ႕ဘေလာ့မွာ ရုပ္ရွင္မင္းသားေဒြးကြယ္လြန္တဲ့သတင္းကုိ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ ဘီဘီစီညဘက္အစီအစဥ္မွာလည္း နားေထာင္လုိက္ရတယ္။ သတင္းႏွစ္ခုက ေသဆုံးပုံနဲ႔ပတ္သတ္လုိ႔ နည္းနည္းေတာ့ ကြဲလြဲေနတာေပါ့ေလ။

မေမဓာ၀ီရဲ႕သတင္းအဆုံးမွာ ငါသည္မုခ်ေသရမည္၊ အခ်ိန္ပုိင္းသာလုိေတာ့သည္ ဆုိတဲ့ တရားေဆာင္ပုဒ္ကေလးနဲ႔ အဆုံးသတ္ထားပါတယ္။
ကြန္မန္႔မွာ အျခားတေယာက္ကေတာ့ အေသမဦးခင္ ဥာဏ္ဦးေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္လုိ႔ ၀င္ေရးသြားတာ ဖတ္ရပါတယ္။
က်ေနာ္ကေတာ့ အေပၚကကာတြန္းနဲ႔တြဲၿပီး ေသမင္းရဲ႕အထက္မွာဘယ္သူမွမရွိလုိ႔ ေရးခ်င္မိတယ္။ ေသျခင္းနဲ႕ယွဥ္စဥ္းစားလုိက္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔အေရးတႀကီးထားတဲ့အရာေတြအားလုံးဟာ ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အာဏာေတြ၊ ရာထူးစည္းစိမ္ေတြ၊ ငါဆုိတဲ့အတၱေတြ၊ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားမွဳေတြ၊ အခ်စ္ေတြ အမုန္းေတြ ဒါေတြအားလုံး ဘာမွမဟုတ္ေတာ့ဘူး။

နည္းနည္းေလး ဆက္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။
ဒီေန႕ျမန္မာျပည္မွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ျပႆနာေတြအားလုံးအတြက္ပါ။
ရွစ္ေလးလုံးမတုိင္မီ လူျဖစ္ႏွင့္ေနၾကတဲ့သူေတြအားလုံး မနက္ျဖန္မွာ ေသဆုံးၾကရေတာ့မယ္ဆုိပါေတာ့။ အားလုံးကလည္း ငါတုိ႔မနက္ျဖန္မုိးလင္းတာနဲ႔ေသၾကရေတာ့မယ္ဆုိတာ သိေနၾကၿပီဆုိပါေတာ့။
တခုက ျပႆနာအားလုံး ဒီတညတည္းမွာတင္ ေျပလည္သြားႏုိင္ပါတယ္။
ေနာက္တခုက
က်ေနာ္လည္းမေျပာတတ္ဘူး။ လမ္းျပေျမပုံခုႏွစ္ခ်က္ကုိ တညတည္းနဲ႕ န၀တက အေကာင္အထည္ေဖၚခ်င္လည္း ေဖၚသြားႏုိင္တာေပါ့ေလ။

ေသခ်ာတာက
အာဇာနည္ဆုိတာ ေသျခင္းရဲ႕အေရးႀကီးပုံကုိ ေကာင္းေကာင္းနားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး
သူတုိ႔ရဲ႕ေသျခင္းကုိ ေလာကရဲ႕အက်ဳိးစီးပြားနဲ႔ ဆက္စပ္ေပးသြားႏုိင္သူေတြ ျဖစ္တယ္ဆုိတာပါပဲ။

Thursday, July 5, 2007

ဘ၀မွာပန္းေတြျပန္ပြင့္ဖုိ႔ဆုိရင္

ေမမွသည္ စက္တင္ဘာအထိ၊ ဒီရာသီက မုဆုိးရာသီဟုေျပာရမည္ထင္သည္။
သည္လုိ သူမ်ားေတြ၀ုိင္းဟဲ့၀န္းဟဲ့လုပ္ေနခ်ိန္မွာ ကုိယ္က ဧကစာမီးခုိးေလးတလူလူ လုပ္မေနခ်င္ပါ။ တခ်ိန္က ကုိယ္လည္း ကမ္းရွာငွက္တေကာင္ျဖစ္ခဲ့ဘူးသည္မဟုတ္လား။
ျမန္မာျပည္က မထြက္ခင္ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕ႏွင့္ ကဗ်ာစာအုပ္ေလးတအုပ္ထုတ္ဖုိ႔ ျပင္ခဲ့သည္။ အျပင္ေရာက္ၿပီး တႏွစ္ေလာက္အၾကာ (၁၉၉၅ ခုႏွစ္ထင္သည္) လူႀကံဳကတဆင့္ စာအုပ္ကေလး ကုိယ့္လက္ထဲေရာက္လာ သည္။ စာအုပ္နာမည္က ကမ္းရွာငွက္။
သူတုိ႔အားထုတ္မွဳကုိခ်ီးက်ဳးမိသည္။ ကုိယ္က တာ၀န္မေက်ခဲ့ဟုလည္း ခံစားရသည္။ ၁၀ ႏွစ္ေက်ာ္အၾကာမွာ ထုိသူငယ္ခ်င္းေတြက ကမ္းရွာေနၾကဆဲ။ ကုိယ္က ဆင္ေသေကာင္ေပၚမွာလား၊ လွဳိင္းပုတ္ရာလား။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ယုံၾကည္မွဳ အက်ဆင္းဆုံးအခ်ိန္တခ်ိန္ကုိ ျဖတ္သန္းေနရျပန္သည္။
ထုိအခ်ိန္ မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ဆယ္တင္ရန္ႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းေတြကုိ အေႂကြးဆပ္ရန္ ကဗ်ာတပုဒ္ခ်ေရးျဖစ္ခဲ့ သည္။ အားမာန္ဖြဲ႔ဟုေခၚမလား။ ကမ္းရွာငွက္မ်ားအားလုံးအတြက္ သီခဲ့သည့္ေတးဟုလည္း ဆုိႏုိင္သည္။
အမွန္တကယ္လည္း ဒီမုိးေကာင္ကင္ႀကီးေအာက္မွာ ကုိယ္တုိ႔အားလုံးအတြက္ ကမ္းေျခတခုရွိေနတယ္ဆုိတာ။

ကမ္းရွာငွက္တုိ႔ေတး

၁။
အေတာင္သန္လုိ႔
ေလဆန္ခဲ့သည္ေတာ့မဟုတ္
ယုံၾကည္ခ်က္ျဖင့္
ရင္ကုိရြက္ဖြင့္ခဲ့ၾကျခင္း။

၂။
မုန္တုိင္းတခုထဲမွာ
သူတုိ႔သုိက္ၿမံဳေတြလြင့္ပါခဲ့ရ
ဘ၀မွာပန္းေတြျပန္ပြင့္ဖုိ႔
ကမ္းေျခအရွာထြက္ခဲ့ၾက။

သူတုိ႔လည္းတျခားငွက္ေတြလုိပါပဲ
သစ္ကုိင္းေပၚမွာေတးသီခ်င္တာေပါ့
ရြက္ရိပ္ၾကားမွာခုိနားခ်င္တာေပါ့
စမ္းေရယဥ္မွာေရခ်ဳိးခ်င္တာေပါ့
ျမက္ခင္းစိမ္းေပၚေနစာလွဳံခ်င္တာေပါ့
ဖုိမခြန္းဖြဲ႔ ျမဴးႏြဲ႔ခ်င္တာေပါ့။

ခုေတာ့
ပုိက္ေထာင္မွာတုိးသူတုိး
ေက်ာ့ကြင္းမွာၿငိသူၿငိ
ေလးခ်က္မွာက်သူက်
ေလွာင္ခ်ဳိင့္မွာမိသူမိ၊
တခ်ဳိ႕ေနာက္လွည့္ျပန္
တခ်ဳိ႕သင္းကြဲ
တခ်ဳိ႕ဆင္ေသေကာင္အသုိက္ေဆာက္
တခ်ဳိ႕လွဳိင္းပုတ္ရာပါ
တခ်ဳိ႕တိမ္တုိ႔ေသြးေဆာင္ရာေနာက္လုိက္သြားၾက။

ခရီးကားရွည္ေ၀း၏
ေသြးေခၽြးတုိ႔ျဖင့္ပ်ံသန္းၾကပါေလ တဲ့၊
အေ၀းကမီးေရာင္ကုိလွဳံခဲ့ၾကရတယ္။

၃။
ဒီလုိနဲ႔
ေလာကဓံမွာ
အေတာင္ပံေတြကုိသန္မာေစခဲ့
မုန္တုိင္းေတြမာယာမ်ားသေလာက္
ပ်ံသန္းမွဳမွာေပ်ာ္ပုိက္တတ္ခဲ့
ကမ္းေျခရွာစဥ္ ေကာင္းကင္ကုိခ်စ္တတ္ခဲ့။

သစၥာကက်ယ္ရင္
ေကာင္းကင္ကက်ဥ္းသြားတာပဲ၊
သူတုိ႔ဟာ
ဒဏ္ရာကုိႏွဳတ္သီးနဲ႕ေကာက္ရင္း
အိပ္မက္ကုိဥေဖာက္တတ္ခဲ့ၾက။

ေလမွာကုန္းေျမနံ႔ရပါစ
ကမ္းရွာငွက္တုိ႔လာတယ္၊
ကမၻာႀကီးကုိေရြ႕ထားရင္ေတာင္
ပင္လယ္ကုိပုခုံးထမ္းၿပီးရွာၾကမယ္။ ။

ႏွင္းခါးမုိး




Tuesday, July 3, 2007

တေယာက္တည္းေလွာ္ခတ္ခဲ့တဲ့ေန႔

တတိယႏုိင္ငံေရာက္ေနေပမယ့္လည္း ကုိယ္ကဒုကၡသည္တပုိင္းမွ်ရွိေသးသည္။ သည္ေတာ့ ေႏြရာသီ အားလပ္ရက္ေရာက္လည္း ကမၻာထြက္ပတ္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနမရွိေသး။ မလာခင္ကတည္းက ျပန္မယ္ အားခဲထားသည့္ နယ္စပ္လုပ္ငန္းခြင္ဆီလည္း မျပန္ႏုိင္ေသး။ အင္တာနက္တလုံးျဖင့္ စာတုိေပစေလးေတြ ေရးရင္းသာ အာသာေျဖရသည္။
တခါတေလေတာ့လည္း အေရးသမား၊ အေတြးသမားအျဖစ္ျဖင့္ပင္ ေက်နပ္မေနခ်င္။ ကိစၥတခုေအာင္ျမင္ ၿပီးေျမာက္ဖုိ႔ဆုိတာ အလုပ္သမားေတြ မ်ားမ်ားလုိသည္။ ထုိသုိ႔အေတြး၀င္လာလ်င္ ကုိယ့္လက္ရွိဘ၀အေပၚ စိတ္ပ်က္ညည္းေငြ႔မိျပန္သည္။ ထုိအခါ ေလာကီဘုံရဲ႕အထပ္ခုိးကေလးတခုထဲမွာ ေန႔ရက္ေပါင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကုိ ကုိယ္တေယာက္တည္းေလွာ္ခတ္ခဲ့ရေလသည္။

တေယာက္တည္းေလွာ္ခတ္ခဲ့တဲ့ေန႔

က်န္းမာေရးအတြက္
လမ္းေလ်ာက္ဖုိ႔လုိတယ္
အခုေတာ့
စိတ္ကူးေတြဟာ
ဆုိဖာေပၚမွာပဲထုိင္ေနတယ္။

အျပင္မွာ
ေလေကာင္းေလသန္႔ရမယ္
ေနေရာင္ျခည္ရမယ္
သစ္ပင္စိမ္းစိမ္းေတြျမင္ရမယ္
မိန္းမလွေတြေတြ႕ရမယ္
ခုံတန္းလ်ားတခုေပၚမွာ
ငွက္ေတြကုိထုိင္ၾကည့္ႏုိင္မယ္
အခုေတာ့လူက
အခန္းထဲမွာလူးလာတုန္႔ေခါက္ေနတယ္။

ျပတင္းေပါက္ရွိရင္
ရုပ္ျမင္သံၾကားရွိရင္
ကြန္ျပဴတာရွိရင္
တယ္လီဖုန္းရွိရင္
စကားေျပာရမွာမပ်င္းတဲ့အသိတေယာက္ရွိရင္
အခန္းက်ဥ္းကေလးထဲမွာ
ကမၻာေလာကနဲ႔ေကာ္ဖီအတူေသာက္လုိ႔ရတယ္
ၿမိဳ႕လည္လမ္းမေတြကုိေမ့ပစ္လုိက္လုိ႔ရတယ္။

စီးေနတဲ့ျမစ္ေရကုိ
ထုိင္ၾကည့္ခြင့္
မမူးပဲ
အားရပါးရငုိခြင့္
မေအာင္ျမင္တဲ့ဘ၀တခုကုိ
ဇာတ္ျမဳပ္ခြင့္
ဘယ္တုန္းကမွမရခဲ့ဘူးတဲ့
စိတ္တူကုိယ္တူလြတ္လပ္ခြင့္။

အျပင္ကုိေျပးထြက္လုိက္ရုံနဲ႔
ဒါေတြကုိမရႏုိင္ဘူး
အခန္းထဲမွာလည္း
ေလကမတုိက္ဘူး
မ်က္ႏွာၾကတ္မွာလည္း
မုိးသားေတြမရွိဘူး
ခ်စ္သူကလည္း
လေရာင္မဟုတ္ေတာ့ဘူး။

စာတေစာင္ေရးခဲ့တယ္
ရင္ထဲရွိသမွ်အကုန္ခ်ေရးခဲ့တယ္
ဘယ္သူ႔ကုိမွေပးဖုိ႔မဟုတ္ဘူး
အံဆြဲထဲမွာသိမ္းဖုိ႔လည္းမဟုတ္ဘူး
ေလွကေလးလုပ္ၿပီး
ျမစ္ထဲမွာလႊတ္လုိက္ဖုိ႔။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္
အျပင္ေလာကကုိေခ်ာင္းၾကည့္ဖုိ႔
အခန္းငယ္တခုရွိေနေသးရဲ႕
ေလာကီဘုံကအထပ္ခုိးကေလး။ ။

ႏွင္းခါးမုိး

သည္ကဗ်ာကုိ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္က ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။ သည္ႏွစ္ေႏြမွာေတာ့ စာလည္း ဟုတ္တိပတ္တိ မေရးျဖစ္ ျပန္။ အေျခအေနက တႏွစ္တာအတြင္း ဘာမွပုိထူးမလာခဲ့။ ဘယ္ေလာက္ ညည္းေငြ႔ဖုိ႔ေကာင္းလုိက္သလဲ ကြယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕အထပ္ခုိးကေလးမွာလည္း ပင့္ကူၾကပ္ခုိးမွ်င္တုိ႔ျဖင့္ စုိအုိက္ရွဳပ္ပြေနသည္ဟု ခံစားေနရျပန္ သည္။ ထုိအခါ ဘေလာ့သည္ ကုိယ့္အတြက္ ျပတင္းတံခါးေသးေသးေလးတခ်ပ္ျဖစ္လာသည္။ တံခါးကုိ ဖြင့္လုိက္လ်င္ အျပင္ေလကေလး၀င္လာမည္။ ႏုေသာေအးေသာေလဆုိလ်င္ေတာ့ ကုိယ္ကခ်စ္တတ္သူသာ။