Wednesday, December 19, 2007

ေခ်ာင္းဆုိးသံ

ရင္ထဲက ကလီစာေတြအားလုံး ေထြးထုတ္လုိက္တာေတာင္
ဒီေခ်ာင္းဆုိးက ရပ္ပါ့မလား
ညညလည္းအိပ္မရဘူး
အိပ္ယာေပၚေက်ာမခ်ရဲေအာင္ ေခ်ာင္းကဆုိးတယ္
္၀ယ္လာတဲ့ေခ်ာင္းဆုိးေပ်ာက္ေဆးကလည္း
တေန႔ ၅ ခါေသာက္ပါတဲ့
ဘာမွထူးမလာဘူး
ေက်ာေတြရင္ေတြ ပရုပ္ဆီလူးတယ္
ေရေႏြးပူပူ မွဳတ္ေသာက္တယ္
ခဏေတာ့သက္သာလာသား
ခဏေလာက္အိပ္လုိက္ရတယ္
ၿပီးေတာ့ ေခ်ာင္းဆုိးၿပီး ျပန္ႏုိးလာတယ္
ေထြးေထြးထုတ္လုိက္တဲ့ ခၽြဲဖတ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး အံၾသတယ္
ဒီအညစ္အေၾကးေတြက မကုန္ေတာ့ဘူးလား
ဒီခႏၵာကုိယ္ထဲမွာ ဒီအညစ္အေၾကးေတြ ဘယ္တုန္းထဲကရွိေနတာလဲ
ေအာ္ ဒီအညစ္အေၾကးေတြနဲ႔ ေနထုိင္ခဲ့ရတာပါလား
အခုေတာ့ ပင္ပင္ပမ္းပမ္းေထြးထုတ္ေနရ
လည္ေခ်ာင္းေတြေတာင္ ပူူတယ္
လူဆုိတာ အညစ္အေၾကးထည့္တဲ့အိတ္ႀကီးပဲ
ေခ်ာင္းဆုိးေနရင္းက ေတြးမိတယ္
ဒါက ျမင္ရတဲ့အညစ္အေၾကးေတြ
မျမင္ရတဲ့အညစ္အေၾကးေတြကေကာ
လူတေယာက္မွာ ဘယ္ေလာက္မ်ားေနၿပီလဲ
လူတခ်ဳိ႕အရက္မူးၿပီး ရန္လုိတာ
အဲဒီအညစ္အေၾကးေတြကုိ ေထြးေထြးထုတ္တာလား
သလိပ္ဖတ္ေတြကုိ လူေရွ႕ေထြးမထုတ္ခ်င္သလုိ
မျမင္ကြယ္ရာမွာ အညစ္အေၾကးေတြ စြန္႔ၾက
ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ မေကာင္းမွဳေတြ ျပဳၾက
ဒါေပမယ့္ အညစ္အေၾကးေတြက ကုန္မသြားဘူး
မေကာင္းမွဳေတြက ကုန္မသြားဘူး
အညစ္အေၾကးထုတ္တဲ့ စက္ရုံႀကီး
ခပ္တုိးတုိး ေရရြတ္မိတယ္၊

ဒီေန႔ေတာ့ ေရခ်ဳိးပစ္လုိက္တယ္
အပူေတြမ်ားေနရင္လည္း ေခ်ာင္းကဆုိးသတဲ့
အဆုတ္မ်ားပြေနသလား
အဆုတ္နာမ်ားရွိေနမလား
ဆရာ၀န္ဆီသြားမလား
ေခ်ာင္းဆုိးတာေလာက္မ်ား
ကြမ္းရြက္ျပဳတ္နဲ႔ရက္ဆားေသာက္ ေပ်ာက္
အဖြားကုိသတိရမိ
ျမန္မာျပည္ကိုသတိရမိ
အခုေတာ့ ဥေရာပေခ်ာင္းက ဆုိးတယ္
ေန႔လည္းဆုိးတယ္
ညဘက္ပုိဆုိးတယ္
ေခ်ာင္းထဲ ေရဆုိးေတြစီးလုိ႔
ခႏၵာကုိယ္ထဲ ေရဆုိးေတြစီးလုိ႔
စိတ္ထဲ ေရဆုိးေတြစီးလုိ႔
ေခ်ာင္းဆုိးရတာေမာတယ္
ေခ်ာင္းဆုိးထဲေလွစီးရင္ ပုိေမာမယ္
အခု ဒီစကားလုံးေတြဟာ
ေခ်ာင္းဆုိးေပ်ာက္ေဆးထဲက ခုန္ထြက္လာတာ
ေခ်ာင္းဆုိးေပ်ာက္ေအာင္
ေဆးပုလင္းထဲခုန္ခ်လုိက္ရ ေကာင္းမလား၊

သတင္းေတြကုိနားမေထာင္မီ
ေရဒီယုိကုိနာနာလွဳပ္ပါ
ေရဒီယုိကုိဖြင့္လုိက္ေတာ့
ေခ်ာင္းဆုိးသံေတြထြက္လာတယ္
ဘာမဆုိင္ညာမဆုိင္လုိ႔ မေျပာနဲ႔
အုိင္္ဒီယာေတြဆုိင္တင္ေရာင္းရင္
ေခ်ာင္းဆုိးေပ်ာက္ေဆးပါတြဲေရာင္းၾက
တေန႔ ၅ ခါေသာက္ပါ
ရင္ထဲက ကလီစာေတြအားလုံး ေထြးထုတ္ပစ္ပါ
သလိပ္ဖတ္ေတြကုိေတာ့ လူမျမင္ေစနဲ႔ေပါ့
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေခ်ာင္းထဲမွာ ေရဆုိးေတြ စီးပါေစေလ
ဒါ ကဗ်ာလားမေမးနဲ႔
ဒါ ေခ်ာင္းဆုိးေပ်ာက္ေဆး။

Wednesday, December 12, 2007

ကဗ်ာဆရာတေယာက္ရဲ႕ ဘုရားရွိခုိး


သံဃံ သရဏံ ဂစၧာမိ

ေနေဇာ္ႏုိင္


အေမွာင္သားေပၚ လႊတ္ခ်လုိက္တဲ့
ေရႊ၀ါေရာင္ေမတၱာဓာတ္ေတြ
ေျမကမၻာရဲ႕ရင္အုံကုိ လင္းလက္တုန္ခါေစခဲ့ေပါ့

အဲဒီ သကၤန္းစေတြေပၚက သမုိင္း
ညတုိင္း ဦးခ်ေနမိေတာ့တယ္။


၁၂ ဒီဇင္ဘာ ၂၀၀၇

Saturday, December 8, 2007

က်ေနာ္တုိ႔ေရးခဲ့တဲ့အရုပ္မ်ား


ႏွလုံးသမားအတြက္ေတာ့ ေဆးလိပ္ထက္ ေဆးတံက ပုိသင့္ေတာ္တယ္ဗ်

ေအးဗ်ာ ေက်းဇူးပဲ
ဒါနဲ႔ က်ဳပ္ ခင္ဗ်ားအိမ္မွာ တညႏွစ္ညေလာက္ ေနအုန္းမယ္ဗ်ာ ေနာ့္
ခင္ဗ်ားသေဘာေပါ့ဗ်ာ
အိမ္ရွင္က လက္ေဆာင္ရတဲ့ ေဆးတံအသစ္ကေလးကုိဖြာရင္း ဧည့္သည္ျဖစ္တဲ့ သူ႔သူငယ္ခ်င္း မ်က္ႏွာကုိ မီးခုိးေငြ႔ေတြၾကားက ၿပံဳးၾကည့္ေနလုိက္တယ္။ ၿပီးမွ
အင္း ဒီမွာ ခင္ဗ်ားကုိေျပာရအုန္းမယ္
ဆုိပါအုန္းဗ်
လူတေယာက္မွာ ငွားလုိ႔မရတဲ့အရာ ၂ ခု ရွိတယ္တဲ့
အင္း
တခုက ေဆးတံ၊ ေနာက္တခုက ကုိယ့္မိန္းမ
ဟားဟား
မီးဖုိခန္းေလးထဲက အဖုိးႀကီး ၂ ေယာက္ရဲ႕ ေကာ္ဖီ၀ုိင္းဟာ နည္းနည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးရွိသြားတယ္။

တကယ္က သူတုိ႔ ၂ ေယာက္စလုံး မုဆုိးဖုိေတြ။ အိမ္ရွင္အဖုိးႀကီးက သားသမီး ၃ ေယာက္ရွိတယ္။ အႀကီးမက ေနခ်င္သလုိေန၊ လုပ္ခ်င္ရာလုပ္တဲ့ အႏုပညာသမား။ လူနားမလည္တဲ့ ပန္းခ်ီေတြဆြဲတယ္။ ကဗ်ာေရးတယ္။ မိန္းမအခ်င္းခ်င္း အတူတူေနတယ္။ အလတ္ေကာင္က ေအာင္ျမင္စ စီးပြားေရးသမား။ ေငြရွာတာ တခုပဲ နားလည္တယ္။ မိန္းမေၾကာက္ရတယ္။ အငယ္ဆုံးသမီးကေတာ့ အေမမရွိေတာ့လုိ႔ မ်က္စိသူငယ္ျဖစ္က်န္ခဲ့တဲ့ မအူမလည္ကေလး။ အလုပ္လုပ္ရင္း အေဖကုိ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္တတ္ေပမယ့္ ေလာကအေၾကာင္း ဘာမွ နားမလည္။

ကဲ ဘယ္လုိလဲ အေဖ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ သင္ခ်ဳိင္းဆက္ပုိ႔မွာလား၊ အလုပ္က နားမွာလား ေျပာ။
ေရာဂါနဲ႔လဲတဲ့ အေဖ့ရဲ႕ ေဆးရုံကုတင္နားမွာ သားသမီးေတြက စုိးရိမ္ပူပန္မွဳေတြနဲ႔ ၀ုိင္းလုိ႔။ သားျဖစ္သူက ကရုဏာေဒါေသာနဲ႔ ေမးေတာ့ အေဖက သူ႔ထုံးစံအတုိင္း ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးလုပ္ၿပီးေျပာတယ္။
ကဲ တုိ႔ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္းမေျပာပဲ ဘ၀မွာ မၾကာခဏ ႀကံဳၾကရေလ့ရွိတဲ့ အမွတ္တမဲ့ ျဖစ္ျဖစ္သြားတတ္တဲ့ ကိစၥေလးေတြအေၾကာင္း ေျပာၾကရေအာင္

တကယ္ေတာ့ အဲဒီ အမွတ္တမဲ့ကိစၥေလးေတြကပဲ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ဘ၀ေတြကုိ အႀကီးအက်ယ္ ေျပာင္းလဲေစခဲ့တာ မဟုတ္လား။ သမီးအငယ္က သူ႔အလုပ္ထဲက လူတေယာက္ရဲ႕အခ်စ္ကုိ လက္ခံလုိက္တယ္။ အလတ္ေကာင္က သူ႔မိသားစုကိစၥေတြကုိ စဥ္းစားရေကာင္းမွန္း သိလာတယ္။ အႀကီးမက သူ႔ေမာင္ကုိ ေမးတယ္။

ဘာျဖစ္လုိ႔မ်ား ငါဟာ အခုအခ်ိန္ထိ ငါ့ကုိခ်စ္တဲ့ ေယာက်္ားတေယာက္ေလာက္ကုိ ရွာမေတြ႔ႏုိင္ရတာလဲ
ေမာင္က အမျဖစ္သူကုိ အထိတ္တလန္႔ ေငးၾကည့္လုိက္တယ္။
ဟဲ့ ဒါထက္ နင့္ကုိ ငါ ဟုိက္ကူစပ္နည္းသင္ေပးခ ေပးအုန္း
အမေတာင္းတဲ့မုန္႔ဖုိးကုိ ေမာင္က ထုတ္ေပးလုိက္တယ္။
အမ ငါ ဟုိက္ကူတပုဒ္ ေရးျဖစ္တယ္ သိလား
အလဲ့ တယ္ဟုတ္ပါလား၊ ဘာလဲ နင့္ ပုံဆြဲစာအုပ္ထဲမွာလား
ေမာင္လုပ္တဲ့သူက ရီေနတယ္။
ကဲ ငါ့ကုိ နင့္ကဗ်ာ ရြတ္ျပစမ္း
ေမာင္ျဖစ္သူက အေ၀းကုိေငးရင္း ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ရြတ္ျပတယ္။
ကဗ်ာကုိ နားေထာင္လုိက္ရတဲ့အခါ အမျဖစ္သူဟာ သူ႔တဘ၀လုံးရွာခဲ့တာကုိ ေတြ႔လုိက္ရသလုိ အံ့အားတသင့္ ျဖစ္သြားရွာတယ္။

က်ေနာ္ၾကည့္ေနတဲ့ ဒိန္းမတ္ရုပ္ရွင္ကားေလးဟာ ဒီေနရာမွာ ဇာတ္သိမ္းပါတယ္။
ဟုိက္ကူကဗ်ာေလးက က်ေနာ့္ရင္ထဲ လွဳပ္ခတ္က်န္ရစ္ခဲ့။

ပုံဆြဲစာအုပ္

အိမ္တလုံးငါေဆာက္တယ္
ျပတင္းေပါက္ေလးလည္းပါရဲ႕ကြယ္
ဘယ္သူေဆးသုတ္မယ္..။


Friday, December 7, 2007

ေဆာင္းတြင္းမီးလင္းဖုိနံေဘး ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္အႀကိဳကာလ ျမန္မာကဗ်ာေလ့လာခ်က္


ျမန္မာကဗ်ာကုိ ကုိလိုနီမတုိင္မီေခတ္၊ ကုိလုိနီေခတ္၊ လြတ္လပ္ေရး အႀကိဳကာလ၊ လြတ္လပ္ေရး ေနာက္ပုိင္းကာလ၊ မဆလ တပါတီေခတ္နဲ႔ စစ္အာဏာရွင္ ေခတ္ဆုိၿပီး ေခတ္အလုိက္ ပုိင္းျခားေလ့လာႏုိင္တယ္။ အခုေနာက္ပုိင္း ျပည္ပ မီဒီယာေတြေပၚက အေ၀းေရာက္ ျမန္မာကဗ်ာမ်ားကုိလည္း အပုိင္းတပုိင္း အျဖစ္ ခြဲေလ့လာသင့္ပါတယ္။

ကုိလုိနီမတုိင္မီ ျမန္မာကဗ်ာဟာ ပေဒသရာဇ္ ေဆြေတာ္ မ်ဳိးေတာ္ေတြနဲ႔ လူပညာရွိ၊ ဘုန္းႀကီးပညာရွိတုိ႔ရဲ႕ ေလ့လာလုိက္စားရာ ဘာသာရပ္ တခုသာျဖစ္တယ္။ အေၾကာင္းအရာအရလည္း မွန္နန္းရာဇ၀င္ရဲ႕ အစိတ္အပုိင္း တခုထက္ မပုိဘူး။ ဖြဲ႔နည္း စပ္နည္းအရ၊ အေၾကာင္းအရာအရ ကဗ်ာ အမ်ဳိးအစားမ်ား ကြဲျပားတည္ရွိခဲ့တယ္။ နန္းၿမိဳ႕ရုိး အျပင္ဘက္က သာမန္ျပည္သူလူထုထဲမွာ ႏြားေက်ာင္း ေကာက္စုိက္ ေတးထပ္ေတြရွိခဲ့ေပမယ့္ ေပေပၚေရးမွတ္ နန္းျပသာဒ္မေရာက္ခဲ့ဘူး။ ၀န္ဇင္းရာဇာတုိ႔ ဦးပုညတုိ႔လုိ မွန္နန္းေဆာင္အျပင္ဘက္ ထြက္ေရးခဲ့သူေတြ ရွိခဲ့တာ ေတြ႔ရေပမယ့္ ေသခ်ာတာက ပေဒသရာဇ္ ေခတ္မွာ ကဗ်ာဟာ လူထုအသုံးအေဆာင္ မဟုတ္သလုိ လူထုထုတ္ကုန္လည္း မျဖစ္ခဲ့ဘူး။

ကုိလုိနီေခတ္မွာ ျမန္မာပေဒသရာဇ္ေတြ က်ဆုံးခဲ့တယ္။ ျမန္မာ လူထုဟာ ေခတ္သစ္တခုနဲ႔ စတင္ထိေတြ႔ရတယ္။ လူမ်ဳိးျခား၊ ဘာသာျခားေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးမွဳမွာ မင္သက္မိေနၾကတုန္း အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာကုိ ထိမ္းသိမ္း ကာကြယ္ေရး လွဳံေဆာ္စည္းရုံးတဲ့ ဇာတိမာန္စာဆုိေတြ ေပၚေပါက္လာတယ္။ သခင္ကုိယ္ေတာ္မွဳိင္းဟာ ေလးခ်ဳိးႀကီးေတြနဲ႔ ဇာတိမာန္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့သလုိ ကုိယ္တုိင္လည္း သတင္းစာဆရာ၊ ႏုိင္ငံေရးသမားအျဖစ္ သခင္ဘဲြ႕ခံၿပီး ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သူျဖစ္ပါတယ္။

ကုိလုိနီေတြရဲ႕ ကၽြန္ပညာေရးေအာက္မွာပဲ ျမန္မာေတြဟာ ေခတ္သစ္ပညာေရး စံနစ္ကုိ ရရွိခဲ့ၾကတယ္။ ျမန္မာပညာတတ္ေတြ ေပၚေပါက္ လာတယ္။ သူတုိ႔ဟာ ပေဒသရာဇ္ေခတ္က လူပညာရွိဆုိသူေတြထက္ ပုိမုိ က်ယ္ျပန္႔တဲ့ ေခတ္အျမင္ရွိၾကတယ္။ အေနာက္တုိင္းနဲ႔ အျခားယဥ္ေက်းမွဳ စာေပေတြကုိ ေလ့လာခြင့္ရခဲ့ၾကသူ အခ်ဳိ႕က ျမန္မာစာေပနဲ႔ ျမန္မာကဗ်ာကုိ အသစ္ ျပန္ေမြးဖြားခဲ့ၾကတယ္။ ကုိလုိနီေခတ္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္း၀င္းထဲက ေခတ္စမ္းစာေပလွဳပ္ရွားမွဳဟာ အေရးအပါဆုံး ျဖစ္တယ္။ ေခတ္စမ္းကဗ်ာ ေပၚေပါက္လာတယ္။ ေခတ္စမ္း ကဗ်ာဆရာမ်ားျဖစ္တဲ့ ေဇာ္ဂ်ီနဲ႔ မင္းသု၀ဏ္ဟာ ေခတ္သစ္ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ မေမ့ႏုိင္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္မ်ားပါပဲ။ ေခတ္စမ္းကဗ်ာဟာ ေရွးျမန္မာကဗ်ာဆီက အေၾကာင္းအရာအရေရာ၊ ေရးထုံးအရပါ လမ္းခြဲ ထြက္ခဲ့ပါတယ္။

ျမန္မာစာေပ တေခတ္ဆန္းလာမွဳနဲ႔အတူ ကိုလုိနီလက္ေအာက္ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ အသိအျမင္ေတြလည္း ႏုိးၾကားလာပါတယ္။ လြတ္လပ္ေရး လွဳပ္ရွားမွဳ ေပၚေပါက္လာတယ္။ ျမန္မာကဗ်ာမွာ လြတ္လပ္ေရးေတးသံေတြ ညံလာခဲ့တယ္။ ဖက္ဆစ္ေတာ္လွန္ေရး အေတြ႔အႀကံဳ၊ လြတ္လပ္ေရး လွဳပ္ရွားမွဳ ႏုိင္ငံေရး အေတြ႔အႀကံဳေတြနဲ႔ ျမန္မာ ကဗ်ာဆရာေတြဟာ ရင့္က်က္ ႂကြယ္၀ ခဲ့ၾကတယ္။ အေၾကာင္းအရာေတြရဲ႕ ထုထည္ အားေကာင္းမွဳေၾကာင့္ ကဗ်ာေရးနည္း ေဘာင္ေတြကိုလည္း လုိအပ္ခ်က္အရ ခ်ဲ႕ထြင္ခဲ့ၾကရတယ္။

လြတ္လပ္ေရး ေနာက္ပုိင္းကာလမွာလည္း ျမန္မာျပည္ ႏုိင္ငံေရး မုိးသက္မုန္တုိင္းေတြထဲမွာ ျမန္မာကဗ်ာဟာ ႏုိင္ငံေရးအေသြးအေရာင္ေတြနဲ႔ စုိနစ္ခဲ့တယ္။ တဖန္ ျပည္တြင္းစစ္ရဲ႕ ခါးသီးမွဳက ျမန္မာကဗ်ာကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး အသံမ်ား ပဲ့တင္ေစခဲ့ျပန္တယ္။ ဒဂုန္တာရာဦးေဆာင္တဲ့ စာေပသစ္လွဳပ္ရွားမွဳဟာ လြတ္လပ္ေရးေနာက္ပုိင္းကာလ ျမန္မာကဗ်ာရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အဆစ္အခ်ဳိးတခု ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအေတြ႔အႀကံဳေတြေၾကာင့္ ျမန္မာကဗ်ာဟာ လူထုဘက္က ရပ္တည္ရမယ္ဆုိတဲ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္က်ခဲ့တယ္။ ျမန္မာကဗ်ာ ဆရာေတြဟာ တကယ့္ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာလည္း ေခတ္ေျပာင္း စံနစ္ေျပာင္းေတြရဲ႕ ေရွ႕တန္းတပ္သားေတြ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္။ လူထုအသံကုိ ကုိယ္စားျပဳခဲ့ၾကတယ္။

ဒါေၾကာင့္ပဲ တပါတီေခတ္မွာ ဒီမုိကေရစီ ဆုတ္ယုတ္လာမွဳနဲ႔ အတူ ျမန္မာကဗ်ာဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ ရန္ဘက္ျဖစ္ခဲ့တယ္။ နည္းမ်ုဳိးစုံ ဖိႏွိပ္မွဳေတြကုိ ရင္ဆုိင္လာရတယ္။ စီစစ္ေရးတံတုိင္းႀကီးနဲ႔ ပိတ္ဆုိ႔ခံရတယ္။ ေရွးပေဒသရာဇ္ေခတ္ကလုိ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ ေရႊနားေတာ္သြင္း ေတးခ်င္း ေတြဘ၀ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ဖိအားေပးခံရတယ္။ ဒီလုိ အေျခအေနဆုိးႀကီးထဲမွာ ျမန္မာကဗ်ာဟာ လြတ္လပ္မွဳနဲ႔ အမွန္တရားကုိ ကာကြယ္ႏုိင္ဖုိ႔ ဆက္လက္ ရုန္းကန္ႀကိဳးစားရင္း ကဗ်ာသေဘာတရား အသစ္ေတြ၊ ကဗ်ာပုံစံအသစ္ေတြ ရွာေဖြလမ္းေဖာက္ခဲ့ၾကရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာ္လွန္ကဗ်ာအုပ္စုနဲ႔ မုိးေ၀ကဗ်ာ လွဳပ္ရွားမွဳဟာ ဒီေန႔ ျမန္မာေမာ္ဒန္ကဗ်ာ ေရစီးရဲ႕ ျမစ္ဖ်ားခံရာလုိ႔ ဆုိႏုိင္တယ္။ ခ်ဳပ္ရရင္ ျမန္မာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဆုိတာ ေခတ္ရဲ႕ေတာင္းဆုိမွဳေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာတာျဖစ္ပါတယ္။ ထင္းရူးပင္ရိပ္လုိ ဘာသာျပန္ကဗ်ာေတြ၊ ႏုိင္ငံရပ္ျခား စာေပသေဘာတရား ေလ့လာမွဳေတြရဲ႕ ၾသဇာအရိပ္အေငြ႔ေတြ လုံး၀ကင္းစင္ပါတယ္လုိ႔ မျငင္းဆုိႏုိင္သည့္တုိင္ ျမန္မာ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာဟာ သီးျခား သမုိင္းေၾကာင္းတခုအျဖစ္ ေပၚထြန္းခဲ့တာျဖစ္ေၾကာင္း ဒီေနရာမွာ အခုိင္အမာ ေျပာပါတယ္။

ဒီေန႔ စစ္အာဏာရွင္ေတြအတြက္လည္း ျမန္မာကဗ်ာဟာ အႀကီးဆုံး စိန္ေခၚမွဳစာရင္းထဲမွာ ပါပါတယ္။ ကဗ်ာဟာ လူထုအေပၚမွာ ၾသဇာရွိတယ္။ အထူးသျဖင့္ မနက္ျဖန္ကုိ အၿမဲမ်က္ႏွာမူေနတဲ့ လူငယ္ေတြအေပၚ ၾသဇာႀကီးပါတယ္။ လူငယ္ေတြဟာ ျဖတ္ေတာက္ ပိတ္ဆုိ႔ခံထားရသည့္တုိင္ သူတုိ႔ရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြ အိပ္မက္ေတြကုိ ထုတ္ေဖၚဖုိ႔ နည္းလမ္းအဖံုဖုံကုိ အၿမဲရွာေဖြၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း မ်ဳိးဆက္တုိင္း မ်ဳိးဆက္တုိင္းမွာ ကဗ်ာဆရာေတြဟာ အဲဒီမ်ဳိးဆက္ေတြရဲ႕ အေတြးအေခၚေရး အလံကုိင္ေတြ ျဖစ္လာၾကတာပါ။ ဒီလုိနည္းနဲ႔ မ်ဳိးဆက္တခုကေန ေနာက္မ်ဳိးဆက္တခုကုိ ကဗ်ာကတဆင့္ သမုိင္းေရးတာ၀န္ေတြ လႊဲအပ္္ၾကတယ္။ ကဗ်ာအေပၚမွာ ဆုံခ်က္ျပဳၿပီး လူထုလူတန္းစားေတြ ေပါင္းစည္းၾကတယ္။ တုိက္ပြဲေခၚၾကတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကဗ်ာဟာ ပုိစတာတုိက္ပြဲေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔မွာ အႏုပညာ၀ိဥာဥ္ ရွိပါတယ္။ သီးသန္႔ဆန္တဲ့ မ်က္ႏွာစာေတြရွိပါတယ္။ ကုိယ္ပုိင္ဘာသာစကား ရွိပါတယ္။ စိတ္ယဥ္ေက်းမွဳ တန္ဘုိးေတြ ရွိပါတယ္။ ကုိယ့္ရည္မွန္းခ်က္တခုအတြက္ ကဗ်ာရဲ႕ ကဗ်ာျဖစ္မွဳကုိ ဖ်က္ဆီးပစ္လုိ႔မရပါဘူး။ ပုံစံပ်က္သြားတဲ့ ကဗ်ာဟာ ကဗ်ာအာနိသင္လည္း ကင္းမဲ့သြားပါတယ္။ ဒီလုိ ထူးျခားခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ ကဗ်ာကုိ ပိတ္ဆုိ႔ရခက္ခဲၿပီး၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြကုိ အလုပ္အေကၽြးျပဳဖုိ႔ရာ အသုံးခ်မရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ ျမန္မာျပည္တြင္းမွာ ကဗ်ာဟာ ရာဇ၀င္လူဆုိးလုိ ေစာင့္ၾကည့္ခံေနပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာေတြကုိ လူေလလူလြင့္တမ်ဳိး၊ ဒါမွမဟုတ္ သူပုန္တမ်ဳိးလုိ႔ အာဏာပုိင္ေတြက သတ္မွတ္ပါတယ္။ လူထုထဲမွာ ပုန္းခုိေနၿပီး အခ်ိန္တန္ရင္ သူတုိ႔ကုိ ထြက္ထြက္ ကုိက္တတ္တဲ့ ကပ္ပါးပုိးတမ်ဳိးလုိ ကဗ်ာဆရာေတြကုိ သူတုိ႔ ေၾကာက္ရြံ႕ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာေတြမွာ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြရဲ႕ သံတံတုိင္းျဖစ္တဲ့ စီစစ္ေရးကုိေဖါက္ထြက္ႏုိင္တဲ့ စကား၀ွက္နဲ႔ ေရးထားတဲ့ ဂါထာေတြရွိတယ္ဆုိတာ သူတုိ႔သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုအခါမွာ တခ်ဳိ႕ ကဗ်ာဆရာေတြကုိ စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ တက္ခြင့္ မေပးပါဘူး။ စီစစ္ေရးဟာ စာကုိ ပိတ္ဆုိ႔တာအျပင္ လူကုိပါ ပိတ္ဆုိ႔ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ စီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္ကုိ ေမွ်ာ္ကုိးထုတ္ေ၀တဲ့ စာေစာင္ေတြဟာ စီစစ္ေရးနဲ႔ ကင္းလြတ္ေအာင္ ကဗ်ာေတြကုိ ထည့္မသုံးေတာ့ပါဘူး။ ကဗ်ာရဲ႕သဘာ၀အရ စကားလုံးေတြကုိ လုိသလုိ ဆြဲေတြးႏုိင္တဲ့အေပၚ သူတုိ႔တာ၀န္ကင္းေအာင္ စီစစ္ေရးမွဳးေတြက နည္းနည္း နားလည္ရခက္တာနဲ႕ အဲဒီကဗ်ာကုိ ျဖဳတ္ပစ္လုိက္ေတာ့တာပါပဲ။ ကဗ်ာတပုဒ္ စာမ်က္ႏွာေပၚ ေရာက္ဖုိ႔ခရီးဟာ ျမန္မာျပည္မွာေတာ့ အင္မတန္ ခက္ခဲ ၾကမ္းတမ္းလွပါတယ္။ ဒီအေျခအေန ေအာက္မွာကုိပဲ ကဗ်ာေရးသူေတြဟာ တုိးပြားလာပါတယ္။ ျမန္မာကဗ်ာေတြဟာ နည္းနာေတြ၊ စကားလုံးေတြ ပုိလုိ႔ လိမၼာပါးနပ္ ႂကြယ္၀လာပါတယ္။ ဖိႏွိပ္မွဳေၾကာင့္ ျမန္မာကဗ်ာဟာ က်ဆုံး မသြားပါဘူး။ တခ်ိန္တည္းမွာ ျမန္မာကဗ်ာ ေရးသူေတြအတြက္ အခြင့္အလမ္းသစ္ေတြကလည္း ေစာင့္ဆုိင္းေနပါတယ္။

သူတုိ႔ဟာ ကြန္ျပဴတာကတဆင့္ ဘေလာ့စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ တက္ေရးၾကပါတယ္။ လူထုထဲမွာ ကဗ်ာရြတ္ပြဲေလးေတြ အေလ့အက်င့္ ျပဳလာၾကပါတယ္။ ျပည္ပမွာ ျမန္မာမီဒီယာ စာမ်က္ႏွာေတြ၊ ေလလွဳိင္းေတြ ေပၚေပါက္လာၿပီး အတြင္းအျပင္ ဖလွယ္ေရးသားလာၾကပါတယ္။ ဒီနည္းလမ္း ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူေတြအတြက္ ပိတ္ဆုိ႔ဖုိ႔ရာ ထင္သေလာက္ မလြယ္ကူ ပါဘူး။

ေနာက္ထပ္ အေရးအႀကီးဆုံးတခုက ျမန္မာကဗ်ာဆရာေတြဟာ စကားလုံးေတြမွာတင္ လမ္းဆုံးေနတဲ့သူေတြ မဟုတ္တာပါပဲ။ သမုိင္းေခတ္ အဆက္ဆက္ လက္ေတြ႔တုိက္ပြဲေတြထဲမွာ ကုိယ္တုိင္လည္း ေရွ႕တန္းက ပါ၀င္ခဲ့ၾကတဲ့ အစဥ္အလာရွိပါတယ္။ သာမန္အေျခအေနတခုမွာ သူတုိ႔ဟာ ဇာခန္းဆီးတပ္ စာၾကည့္ခန္းထဲမွာ စာအုပ္ဘီဒုိေတြၾကား ပုိးဟပ္တေကာင္လုိ ခုိ၀ပ္ေနခ်င္ေနခဲ့မယ္။ ကံ့ေကာ္တန္းက ခုံတန္းလ်ားေပၚမွာ စြယ္ေတာ္ရြက္ ေျခာက္တရြက္လုိ ေမးတင္ေနခ်င္ေနခဲ့မယ္။ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ စားပြဲပုေလးေပၚမွာ ေရေႏြးကရားတအုိးလုိ ေန၀င္မုိးခ်ဳပ္ ရွိခ်င္ရွိခဲ့မယ္။ ဒါေပမယ့္ လုိအပ္လာတဲ့အခါ ဆိတ္ဖလူးနံ႔သင္းတဲ့ ဘ၀တကၠသုိလ္မွာ ဘယ္ႏွစ္၀ါ ဆုိရမယ္မွန္း မသိနဲ႔ ဘ၀ေန၀င္ခဲ့ၾကရသူ ကဗ်ာဆရာေတြ အမွန္တကယ္ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ကာရန္ရွာတဲ့ လက္ေတြဟာ ေသနတ္ေမာင္းခလုတ္ကုိ ျဖဳတ္ခဲ့ ၾကပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အေမ့အိမ္နဲ႔ေ၀းတဲ့ တေနရာမွာ ဘ၀ကုိ ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ သရဏံဂုဏ္တင္ခဲ့ၾကတဲ့ လူငယ္ကဗ်ာဆရာေတြဟာ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ေမာ္ဒန္ကဗ်ာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူတုိ႔ရဲ႕ နာက်င္မွဳတုိင္းဟာ ပန္းတခင္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

တုိက္ပြဲေတြကလည္း လူထုေတြကုိ ကဗ်ာဆရာျဖစ္ေစခဲ့တယ္ ဆုိရင္ မမွားပါဘူး။ ဒီေန႔ ျပည္ပ ျမန္မာမီဒီယာေတြေပၚမွာ ျမန္မာကဗ်ာ ေရးသားသူေတြရဲ႕ အေရအတြက္ဟာ အေတာ္မ်ားပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ စီစစ္ေရးကုိ မွဳဖုိ႔မလုိဘူး။ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားၾကတယ္။ ေလ့လာဖုိ႔၊ ထိစပ္ဖုိ႔ အခြင့္အလမ္းေတြရွိၾကတယ္။ အေျခခံလုိအပ္ခ်က္ေတြ ျပည္တြင္းကလူေတြထက္ ျပည့္စုံတယ္။

ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ စာဖတ္ပရိသတ္ဟာ အကန္႔အသတ္နဲ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းအရာကလည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ ခတ္ထားတဲ့ ေဘာင္ထဲမွာပဲ ရွိေနေသးတယ္။ သူတုိ႔ အားနည္းခ်က္က ျပည္တြင္း စာဖတ္ပရိတ္သတ္နဲ႔ အလွမ္းကြာမွဳ။ ၿပီးေတာ့ အႏုပညာေရခ်ိန္အေပၚ ဂရုမထားမွဳတုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္း ပိတ္ဆုိ႔ျဖတ္ေတာက္မွဳ အေျခအေနဆုိးေတြေၾကာင့္ ျမန္မာစာေပေရစီးကုိ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ျဖစ္ေစဖုိ႔ရာ အေ၀းက လွမ္းကူပံ့ပုိးေပးႏုိင္တဲ့ အဓိကအင္အားစုေတြ ျဖစ္လာႏုိင္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ တခါ ျပည္ပ ျမန္မာအသုိင္းအ၀န္းထုထည္ ႀကီးမားလာတာေၾကာင့္လည္း ျပည္ပ ျမန္မာမီဒီယာေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးလာမွဳနဲ႔အတူ အေ၀းေရာက္ ျမန္မာစာေပ အင္အားစု တစု ေပၚထြန္းလာတဲ့အခါ သူတုိ႔ဟာ အဓိကေက်ာရုိး ျဖစ္လာၾကဖုိ႔ရွိပါတယ္။

လုိအပ္တာက သည္ထက္ ပုိမုိက်ယ္ျပန္႔တဲ့အေၾကာင္းအရာေတြ တုိးခ်ဲ႕ကုိင္တြယ္ၾကဖုိ႔၊ အႏုပညာေရခ်ိန္အေပၚ ပုိမုိအာရုံစုိက္ၾကဖုိ႔၊ ျပည္တြင္း လူထုခံစားခ်က္ေတြကုိ အဆက္မျပတ္ေစဖုိ႔နဲ႔ အခ်င္းခ်င္းစုစည္းဖုိ႔၊ ႏုိင္ငံတကာနဲ႔ ပုိမုိပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၿပီး ျပည္တြင္း ျမန္မာစာေပေရစီးရဲ႕ အရွိန္အဟုန္ကုိ ျမွင့္တင္ႏုိင္ေရးတုိ႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ႏွင္းခါးမုိး

Saturday, December 1, 2007

ေႏြဦးေခၚသံ

ေနေဇာ္ႏိုင္












ေဟာဒီ ကမၻာေပၚမွာ

နာနာက်င္က်င္ဘ၀ ရွိသူတိုင္း
သမိုင္းကို ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့ၾကတယ္၊

လူဟာ
ေခၽြးတစက္ ရင္းႏွီးရင္
အပြင့္အသီး ညီညီမွ်မွ်ျပန္ရေနဖို႔၊

လူတဦးတေယာက္ရဲ႕ အသက္ရွဴသံ
သူ႔ၾကမၼာနဲ႔ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြအေပၚ
ဘယ္သူမွ မက်ဴးေက်ာ္ႏိုင္ဖို႔၊

အသိ အသက္ ရွိတာျခင္း တူရင္
ဘယ္လူမ်ိဳးကမွ
အခြင့္အေရး ပိုမယူၾကဖို႔၊

စစ္ဖိနပ္ထဲ ထုိးသြင္းထားတဲ့
အေဟာင္းအျမင္း မွန္သမွ်ကို
ေခါင္းရင္းကေန ကန္ခ်ပစ္ၾကရမယ္၊

က်ေနာ္တို႔ဟာ
သမိုင္းရဲ႕ ထုတ္ကုန္ပါပဲ
လူထုကို ယံုတယ္၊
ဒီမိုကေရစီကို ခ်စ္တယ္၊
အမ်ိဳးသားေသြးစည္းညီၫြတ္ေရးကို ျမတ္ႏိုးတယ္။

ျပည္တြင္းစစ္
အႏွစ္ (၅၀)ႀကီးထဲက
ေၾကကြဲ ေသြး ဘ၀ အသက္ေတြ
ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးထဲက
သူရဲေကာင္းတို႔ရဲ႕ ၀ိဥာဥ္ေတြကို ဦးၫြတ္
အမ်ိဳးသားထု လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္
စစ္အာဏာရွင္ အဆက္ဆက္
ညက္ညက္ေၾကေနတဲ့ ႏွလံုးသားေပၚမွာ
ေတာ္လွန္ေရးကို စိုက္ပ်ိဳးပစ္ခဲ့ၾကတယ္။

စစ္အာဏာရွင္တို႔
ခင္ဗ်ားတို႔ ဒိုင္ယာရီ စာအုပ္ထဲက
အဆီတရႊဲရႊဲ စာရင္းဇယားေတြဟာ
တိုင္းျပည္ သယံဇာတမ်ားပဲ ျဖစ္တယ္၊

ခင္ဗ်ားတို႔ ႏွဳတ္ခမ္းက အၿပဳံးစဟာ
လူထု သက္ျပင္းခ်သံေတြ ျဖစ္တယ္၊

ခင္ဗ်ားတို႔ မ်က္လံုးထဲက အလင္းစဟာ
ကေလးေတြ ေခၽြေခၽြခ်ခဲ့ရတဲ့
ေသြးစ ေသြးနမ်ားပဲ ျဖစ္တယ္၊

မီးေလာင္ငုတ္တိုနဲ႔ ျပာပံုထဲက
က်ည္ဆံခြံေတြကို ေမးၾကည့္ၾကစမ္းပါ၊

လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာ
စစ္ဖိနပ္နဲ႔ နင္း နင္း ေပးဖို႔လားလို႔၊

စစ္အာဏာရွင္တို႔
လူခ်င္း အတူတူ
ခင္ဗ်ားတို႔ အသက္ပိုမရွဴၾကနဲ႔၊

အဲဒီ ပိုရွဴလိုက္တဲ့ေလထဲမွာ
တံတားအနီ
ကတၱရာအနီ
လြယ္အိတ္အနီေတြနဲ႔
တႏိုင္ငံလံုး
ေသြးနဲ႔မ်က္ရည္ က်ဆံုးခဲ့ရေသာ
ရွစ္ေလးလံုး ေန႔ရက္မ်ား ပါတယ္၊

ေက်ာက္သင္ပံုးအကြဲနဲ႔
‘၀’လံုး ရြဲ႕ေစာင္းေစာင္းေတြ ပါတယ္၊

ႏို႔ရည္မဲ့
ကြဲအက္ ႏွဳတ္ခမ္းေတြ ပါတယ္၊

ေျမျမဳပ္မိုင္း အရိုင္းအစိုင္းေၾကာင့္
ေျခတပိုင္းျပတ္သြားတဲ့ ကေလးမေလး ပါတယ္၊

ေခြးလို ထေဟာင္တဲ့ ေသနတ္ေၾကာင့္
မ်က္ေစ့ တဖက္လပ္နဲ႔ ေကာင္ေလး ပါတယ္၊

ယမ္းနံ႔နဲ႔ သဲ့သဲ့ ႐ွဳိက္သံၾကား
ပန္းဦး ေႂကြသြားတဲ့ ေကာင္မေလး ပါတယ္၊

ေျမႀကီးနဲ႔ ေတာေတာင္ကို ခ်စ္တဲ့
မွ်စ္စို႔ေတြ ခ်ိဳးဖဲ့ ခံရသလိုမ်ိဳး
က်ိဳးပ်က္သြားတဲ့ မိသားစုေတြ ပါတယ္၊

ေငြစကၠဴထဲ
ကိုယ့္ဘ၀ကိုယ္ျပန္ရွာရင္း
အဖ်ားအနာ ထူေျပာေနတဲ့ လူထုေတြ ပါတယ္၊

အဲဒီ
ခင္ဗ်ားတို႔ ပိုရွဴလိုက္တဲ့ေလထဲမွာ
စစ္အက်ဥ္းေထာင္ေတြထဲက
ေသကြဲ ရွင္ကြဲ ရဟန္းရွင္လူ
ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြ ပါတယ္၊

ေနာက္ဆုံး
ခင္ဗ်ားတုိ႔ ပုိ႐ွဴလုိက္တဲ့ ေလထဲမွာ
သာသနာ့အလံေတာ္ ေသြးစြန္းလုိ႔
စက္တင္ဘာ တလလုံး ပြန္းပဲ့ေပးလုိက္ရတယ္၊

ေဟာဒီေခတ္ဟာ
လူထုကို အခ်စ္နဲ႔ တိုင္းတာတဲ့ေခတ္၊

အေသြး အသား အသက္ အသိ ရွိတဲ့ လူက
အသိ အသက္ အသား အေသြး ရွိတဲ့ လူေတြအေပၚ
အေျမာ္အျမင္နဲ႔ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ေခတ္၊

မ်ိဳးဆက္သစ္နဲ႔ ေျမကမၻာ က်န္းမာေရးအတြက္
လူ႔အျမင္ လူ႔အေတြး
လူ႔ရပ္တည္ေရးနဲ႔ ၾကမၼာဟာ
လြတ္လပ္စြာ ပ်ံသန္းႏိုင္တဲ့ ေခတ္၊

တူညီမွ်တတဲ့
ဘ၀ ဘ၀ခ်င္း အသက္ရွဴသံေတြၾကား
အမ်ိဳးသား ေသြးစည္ညီၫြတ္မွဳတို႔
ျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္ ဖူးပြင့္ႏိုင္တဲ့ ေခတ္ေလ၊

ဟိုး ေတာင္တန္းမွာ ၿငိမ္းခ်မ္း ေမႊးရီ
ခ်ယ္ရီပြင့္ေတြကလည္း
က်ေနာ္တို႔ဘ၀ပဲ မဟုတ္လား၊

ဘုရားေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းသံေတြ
ေတာင္ဇလပ္ေျမမွာ လွဳပ္ခတ္
က်ေနာ္တို႔အားလံုး ခ်စ္ျမတ္ေနၾကတယ္၊

သလိုပဲ
သဇင္ခက္ေတြရဲ႔ ဓေလ့ရုိးရာ
က်ေနာ္တို႔ အသက္ရွဴသံထဲမွာ ပါတယ္၊

မေနာေျမက
ႏိုးထလာတဲ့ ဧရာ၀တီဟာ
ဘ၀မ်ားစြာရဲ႕ ပင္မေရစီး
အပြင့္အသီးေတြ ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့တယ္ေလ၊

ရာဇ၀င္ေရးရုပ္ပံု
သု၀ဏၰဘူမိ ရင္ခုန္သံ စည္းခ်က္တို႔
ေဟာဒီ အေသြးအသားထဲ ခရီးဆက္ေနၾက
ဖားစည္သံေတြကလည္း
ဇြဲကပင္ေျမမွာ ႏိုးထ
ေဟာဟိုက ကႏၷိရီ ကိႏၷရာ ေမာင္ႏွံဟာ
က်ေနာ္တို႔ကို ရင္ခုန္ျမန္ေစခဲ့ေပါ့၊

(တိုင္းရင္းသား ညီအကိုတို႔)
အခ်စ္နဲ႔ တိုး၀င္တဲ့စိတ္ဟာ
အလွဆံုး အရိပ္ေတြ ႀကဲျဖန္႔ထားတဲ့အတိုင္း
သမိုင္းသစ္ကို ျဖစ္ထြန္းေစခဲ့တာပဲ မဟုတ္လား၊

က်ေနာ္တို႔ အတူ သြားၾကမယ္၊
က်ေနာ္တို႔ အတူ စားၾကမယ္၊
က်ေနာ္တို႔ အတူေန
တႏိုင္ငံလံုးက ေလကို မွ်ေ၀ရွဴၾကမယ္၊

ေဟာဒီ
အမ်ိဳးသားေရး နယ္နိမိတ္ေပၚမွာ
အာဏာရွင္ မွန္သမွ်
ဘယ္ေတာ့မွ ေျခခ်ခြင့္ မရေရးအတြက္
က်ေနာ္တို႔ လက္ေတြ
ၿမဲၿမဲ ခ်ိတ္ထားၾကရမယ္၊

က်ေနာ္တို႔ ရင္ခုန္သံေတြ
မွန္မွန္ကန္ကန္ ကူးစက္ေနရမယ္၊

က်ေနာ္တို႔ အင္အားေတြ
မ်ားမ်ားစားစား ညီၫြတ္ထားရမယ္၊

က်ေနာ္တို႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ
ျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္ ပ်ံသန္းေနရမယ္၊

ျပည္တြင္းစစ္
အႏွစ္ (၅၀) ႀကီးထဲက
ေၾကကြဲ ေသြး အသက္ ဘ၀ေတြ
ဒီမိုကေရစီ အေရးေတာ္ပံုႀကီးထဲက
သူရဲေကာင္းတို႔ရဲ႕ ၀ိဥာဥ္ေတြကို ဦးၫြတ္
အမ်ိဳးသားထု လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္
စစ္အာဏာရွင္ေတြ ႏွိပ္စက္လို႔
ညက္ညက္ေၾကေနတဲ့ ႏွလံုးသားေပၚမွာ
ေတာ္လွန္ေရးကို စိုက္ပ်ိဳးခဲ့ၾကၿပီပဲ။

ဘ၀ ရွိရင္
အသိအျမင္ ေမြးထုတ္
ၾကမၼာဆိုးကို ပုတ္ခ်ပစ္ႏိုင္တာ
လူသားပဲ ရွိတယ္။

လူတေယာက္ဟာ
ဘ၀နဲ႔ အသက္ ရွင္သန္ဖို႔
လြတ္လပ္ မွန္ကန္တဲ့ အသိအျမင္ ရွိတယ္။

ကိုယ့္ အေတြးအျမင္ အေတာင္အလက္ဟာ
ကိုယ့္ အသက္ရွဴသံ
ဘယ္သူ႔ထံမွ အစီရင္ခံစရာ မလိုဘူး၊

ဥပေဒရဲ႕ အထက္မွာ
ဘယ္သူမွ မရွိေစရသလို
လူ႔အေတြးအျမင္ေပၚမွာ
ဘယ္လို အမိုးအကာမွ မလိုပါဘူး။

လူဟာ
အဲဒီ အေတြးအျမင္နဲ႔ပဲ
ကိုယ့္ မိသားစု ကိုယ့္ ႏိုင္ငံ
ကိုယ့္ ကမၻာေျမ ဒုကၡ သုကၡေတြကို
လွလွပပ ခုတ္ထြင္ ရွင္းလင္းႏိုင္ခြင့္ ရွိတယ္။

သစ္ေစ့ဟာ
ေျမႀကီးထဲ ငိုေႂကြးေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး၊

အကိုင္းအခတ္ေတြနဲ႔ ရြက္လႊင့္ဖို႔
ေကာင္းကင္ကို ဆြဲဖြင့္ေနၾကတာ။

သစ္တပင္ရဲ႕
အျမစ္နဲ႔ အကိုင္းအခတ္ေတြဟာ
(အဲဒီသစ္ပင္အတြက္ေတာ့)
သမိုင္းဆိုင္ရာ စြမ္းေဆာင္ခ်က္ေတြပဲျဖစ္တယ္၊

အျမစ္ေတြက နက္နက္တူး
အကိုင္းအခက္ေတြက ျမင့္ျမင့္ပ်ံ
ဒါ သူ႔ ေတာ္လွန္ေရး မဟုတ္ဘူးလား၊

သမိုင္းတေခတ္ဟာ
အပြင့္အဖူးေတြနဲ႔ ျဖစ္ထြန္းလာဖို႔
ႏိုင္ငံတိုင္း
ေနာက္ခံကားခ်ပ္ေတြနဲ႔
အနာဂတ္ကို တြန္းဖြင့္ခဲ့ၾကရေပါ့၊

ေဟ့
စစ္အာဏာရွင္ေတြ အဆက္ဆက္
ညက္ညက္ေၾကေနတဲ့ ႏွလံုးသားေပၚမွာ
ေတာ္လွန္ေရးကို စိုက္ပ်ိဳးထားၾက၊

က်ေနာ္တို႔ အသိအျမင္ေတြကို
အေသြးအသားေတြထဲ နက္နက္တူးဆြ
ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ ျမင့္ျမင့္ ပ်ံၾက၊

ဘ၀ အေမွာင္မွာ
လ ေရာင္ မသာတာကို ျမင္ေတြး
ေတာ္လွန္ေရး အသိနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၾကည့္ရမယ္၊

ေျမႀကီးမွန္ရင္
အသီးအႏွံေကာင္း ထြက္တာပဲေလ၊

ေတာ္လွန္ေရးဟာ
က်ေနာ္တို႔ ေျမႀကီး အစစ္
ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ဆီ အေရာက္သြားဖို႔
သစၥာတရားနဲ ျမင္းတေကာင္ျဖစ္တယ္၊

ဟိုးက ေကာင္းကင္ေပၚမွာ
ေႏြဦးဟာ က်ေနာ္တို႔ကို ေစာင့္ေနပါ့၊
လာခဲ့ၾကေတာ့
လာခဲ့ၾကေတာ့ ေဟ့ တဲ့

အာရုဏ္ဦးမွာ
ႏွင္းဆီ တေထာင္ ခူးဆြတ္
ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို ဦးၫြတ္ဖို႔အတြက္
ေႏြဦးေခၚသံဟာ
ထိုး ထြက္ လာခဲ့ၿပီ။ ။

ေနေဇာ္ႏုိင္