Monday, October 8, 2007

ဒစ္ဂ်စ္တယ္အႏုပညာ၀ါဒႏွင့္ သိ ၤဂီတ၀က္ ျမတ၀က္


သိ ၤဂီတ၀က္ ျမတ၀က္ဟုပင္ ဖြဲ႔ရမည္လား။ ထင္းရူးေတာအုပ္ ျမက္ခင္းႏွင့္ အျခားစိမ္းစုိဆဲ ျမင္ကြင္းထဲ ၀ါေရႊရြက္ေျခာက္တုိ႔ တေသာေသာ လြင့္ေႂကြၾကပုံက ေဆာင္းဦးေဆာင္းရဲ႕ သရုပ္ကုိေဖၚေနသည္။ တခ်ဳိ႕သစ္ပင္တုိ႔ ခပ္တဲတဲ ရြက္ႂကြင္းက်ဲက်ဲဆင္ကာ မလုံ႔တလုံျဖင့္ အိေႁႏၵပ်က္စျပဳေနၿပီေကာ။ ေနေရာင္စပ္စပ္ရွိေနေပမယ့္ ေလကေအးစက္ေနသည္။ မုိးေျပးကေလး တၿပိဳက္ေလာက္ ေသာ့ႏွင္သြားခဲ့လ်င္ေတာ့ သဘာ၀ေလာကပန္းခ်ီက လြမ္းရိပ္ဆင္မွဳိင္းလုိ႔ေနျပန္သည္။ သည္လုိႏွင့္ သည္တေဆာင္းကုိေတာ့ ျဖတ္ၾကရျပန္အုန္းေတာ့မည္။


လက္ကုိင္ဖုန္းကေလးျဖင့္ သဘာ၀ပုံေတြကုိ သိမ္းဆည္းေနမိသည္။ နည္းပညာေခတ္မွာ လက္ကုိင္ကိရိယာေလးတခုက အေတာ္စုံစုံ စြမ္းေဆာင္ေနႏုိင္တာေတြးမိေတာ့ လူသားတုိ႔၏ တီထြင္ဖန္တီးႏုိင္စြမ္းကုိ အံ့ေမာရသည္။ တဆက္တည္း အႏုပညာႏွင့္ နည္းပညာ၏ ေပါင္းစပ္မွဳကို အေတြးခ်ဲ႕ေနမိသည္။ တခါကေတာ့ ပန္းပု ပန္းခ်ီ စာေပ ဂီတ တုိ႔သည္ လူသား၏ရုပ္ခႏၵာကုိ ၾကားခံကိရိယာအျဖစ္ထား၍ ေမြးဖြားခဲ့ၾကသည္။ အႏုပညာႏွင့္ လုပ္အားတုိ႔ ေပါင္းစည္းခဲ့ၾကသည္။ နည္းပညာက အခုေလာက္ အေကာင္မထြားေသး။ ေက်ာက္ကုိ ထြင္းသည္။ သစ္သားကုိ ထုသည္။ ေပရြက္ကုိ ပရပုိဒ္ျပဳကာ ကညစ္ျဖင့္ေရးျခစ္သည္။ သားေရၾကက္ဗုံတုိ႔ကုိ တီးခတ္သည္။ ကညင္ဆီမီးတုိင္ေအာက္မွာ ေခၽြးၿပိဳက္ၿပိဳက္က်ေအာင္ ကၾကခုန္ၾကသည္။ လည္ပင္းေၾကာေတြေထာင္ထေအာင္ ဟစ္ရ ဟဲရ သီက်ဳးရသည္။
ခုေတာ့ သီခ်င္းနားေထာင္မလား။ မုိင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေ၀းကြာေသာတေနရာမွ တင္ဆက္မွဳတခုကုိ ရွဳစားမလား။ သီကုံးဖြဲ႔ႏြ႔ဲထားသည္ စကားလုံးေတြကုိ တေနရာတည္းမွာ မွာယူဖတ္ရွဳမလား။ ကုိယ့္ေရွ႕က ရွဳေမွ်ာ္ခင္းကုိ မ်က္ႏွာမလႊဲႏုိင္လုိ႔ ကုိယ့္ဖုိင္ထဲမွာ တခါတည္း သိမ္းဆည္းသြားမလား။ ကုိယ့္အေတြးေတြ၊ ရွာေဖြေတြ႔ရွိမွဳေတြ၊ ဖန္တီးတင္ျပမွဳေတြကုိ ကမၻာေျမဘယ္ေနရာေရာက္ေနေန တျခားသူေတြကုိ ေ၀မွ်ခ်င္သလား။ လက္တကုိင္စာ ကိရိယာေလးတခုျဖင့္ အကုန္လုပ္ႏုိင္သည္။ ဘယ့္ကေလာက္ ပဥၥလက္ဆန္လုိက္ပါသလဲ။

အႏုပညာ၏ ပဥၥလက္သည္ နည္းပညာျဖင့္ ၿပိဳးျပက္ထြက္လာသည္။ အေတြးအေခၚ အာရုံခံစားမွဳတုိ႔သည္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္လုိက္ ျဖစ္ဖုိ႔လုိလာသည္။ ဒါကုိ ဒစ္ဂ်စ္တယ္အႏုပညာဟု ေခၚႏုိင္မည္ထင္သည္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္အႏုပညာသည္ ေခတ္ၿပိဳင္လူမွဳဘ၀မ်ားကုိ ေအာက္ေျခကစ ကုိင္လွဳပ္ပစ္ေတာ့မည္။
အလုံးစုံေသာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ လူမွဳေတာ္လွန္ေရးႀကီးတရပ္ကုိ ထုတ္လုပ္ဖုိ႔ရာ ဒစ္ဂ်စ္တယ္အႏုပညာက အေသအခ်ာ ခင္းက်င္းျပင္ဆင္ေနေၾကာင္း ထင္ရွားလာသည္။
သုံညႏွင့္ တစ္၊ အခ်စ္ႏွင့္ အမုန္း၊ ေကာင္းမွဳႏွင့္ မေကာင္းမွဳ၊ ဖိႏွိပ္မွဳႏွင့္ သတၱိ၊ မုသားႏွင့္ အမွန္တရား၊ ထုိဒစ္ဂ်စ္တယ္ ကိန္းဂဏန္းမ်ား၏ အစီအစဥ္ရွိရွိ ဖြဲ႔စည္းမွဳေနာက္တြင္ အနိဌာရုံႏွင့္ အလွတရားကုိ ရက္ရက္စက္စက္ ေပါင္းစည္းတင္ဆက္ထားေသာ အႏုပညာတရပ္ အမွန္တကယ္ ေပၚထြက္လာသည္။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္အႏုပညာ၀ါဒ။

နည္းပညာသည္ အရာေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိေသာ္လည္း ဘ၀လက္ေတြ႔ထဲ စြန္႔လႊတ္ေပးဆပ္ျခင္းကုိေတာ့ လူသားကသာ ျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္းရွိ၏။
သုိ႔အတြက္ပင္ နည္းပညာႏွင့္ အေတြးအေခၚ မည္မွ်ၿပိဳးျပက္ ရဲရင့္ပြင့္လင္းသည္ျဖစ္ေစ ေပးဆပ္မွဳမဲ့လ်င္ေတာ့ ထုိအႏုပညာသည္ ဖူးေ၀ေမႊးပ်ံ႕ႏုိင္စြမ္း ရွိလိမ့္မည္မဟုတ္ဟု ရဲရဲႀကီးဆုိႏုိင္သည္။ ေရငတ္ပန္းလုိ အဆင္းရနံ႔မဲ့ ေသြ႔ေျခာက္ေနမည္သာ။ ဒစ္ဂ်စ္တယ္ပဥၥလက္ အႏုပညာရွင္တုိ႔သည္ ေခတ္၏ေတာင္းဆုိမွဳအတုိင္း သူတုိ႔ဘ၀ကုိ သမုိင္းလမ္းမေပၚ ပစ္တင္ခဲ့ၾကသည္။ ပစ္တင္ရဲဖုိ႔ လုိလာသည္။ ဒါသည္ပင္ ဒစ္ဂ်စ္တယ္အႏုပညာ၀ါဒ၏ တကယ့္အႏွစ္သာရသေဘာဟု ေၾကျငာလုိက္ရေပသည္။


1 comment:

pandora said...

တခ်ိန္ကေတာ့ ပင္လယ္နဲ႕ ကုန္းေျမ ကမာၻ တစ္ျခမ္းစီမွာ ေနထုိုင္ခဲ့ၾကရ။ ကုန္းေျမက ေရခိုးေရေငြ႕ကို ငတ္မြတ္ ပင္လယ္က ေပ်ာက္ဆံုးသြားတဲ့ အနားသတ္ကို လိုက္ရွာလို႕။ နည္းပညာက ရင္ဘတ္ေတြကို လွပတဲ့ အႏုပညာနဲ႕ ေဖာက္ထြင္း ေပါင္းကူးေပးခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အျဖဴေရာင္ေတြနဲ႕ ခင္ဗ်ားတို႕ရဲ႕ အနီေရာင္ေတြ သမိုင္းေဆးခြက္ထဲ အရည္ေဖ်ာ္ ေရာေႏွာ စီးဆင္းၾကတဲ့အခါ...