ေငးေမာက်န္ရစ္ခဲ့သည့္ သူမရုပ္ပုံက က်ေနာ့္အေတြးေတြကုိ ႀကီးစုိးေနခဲ့သည္။
ေကာ့ေသာင္းဘက္မွာ အလုပ္သြားလုပ္မလုိ႔ ဟု ေျပာၿပီး က်ေနာ္ထြက္လာခဲ့
သည္။ ေမာ္လၿမိဳင္ေရာက္ၿပီး အတၱရံျမစ္တဘက္ကမ္းသုိ႔ မကူးမီ သူမဆီ
က်ေနာ္ဖုန္းလွမ္းဆက္လုိက္သည္။ အေၾကာင္းမွန္ကုိ က်ေနာ္ေျပာမထြက္ခဲ့။
စာေရးစားပြဲအံဆြဲထဲမွာ စာႏွစ္ေစာင္ထည့္ခဲ့တယ္ဟုသာ ေျပာျဖစ္ခဲ့သည္။
တေစာင္က ခ်စ္ေသာသူ႔အတြက္။ တေစာင္ကသမီးေလး အတြက္။ သမီးႀကီး
လုိ႔ စာဖတ္တတ္တဲ့အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ ေဖေဖဘယ္မွာလဲလုိ႔ ေမးတဲ့အခါ
ဒီစာကေလး ေပးဖတ္လုိက္ပါဟု က်ေနာ္မွာခဲ့သည္။ သူမဘက္က စကားေျပာ
ခြက္က တိတ္ဆိတ္လ်က္။ က်ေနာ္ဘယ္သြားမယ္ မေျပာေသာ္လည္း သူမ
သေဘာေပါက္ေနခဲ့ၿပီ။
ေမာင္ျပန္လာမွာပါ
စကားေျပာခြက္ကုိမခ်မီ သည္စကားတခြန္းပဲ က်ေနာ္ေျပာထြက္ႏုိင္ခဲ့သည္။
အတူထြက္လာသည့္ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ သူ႔ခ်စ္သူဆီ စာေရးမထားျဖစ္ခဲ့။
သူ႔ခံစားခ်က္ေတြကုိ မွတ္စုစာအုပ္ေလးထဲ ခ်ေရးထားခဲ့သည္။
ေမာ့္ဆီကုိအေရာက္ျပန္လာဖုိ႔ ေမာ့္ဆီက ကုိယ္ထြက္လာခဲ့တာပါ တဲ့။
သူမ်ားေတြ အသက္ေတြ၊ ဘ၀ေတြ စြန္႔ေနတဲ့ေခတ္မွာ က်ေနာ္တုိ႔အျဖစ္က
လြမ္းေလာက္ခဲ့ပါသလား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကဗ်ာတပုဒ္ေတာ့ ခ်ေရးျဖစ္ခဲ့သည္။
၁၉၈၉ ခုနွစ္။
လူငယ္တေယာက္ရဲ႕ စိတ္ကူးအိပ္မက္နဲ႔ လက္ေတြ႔ဘ၀၊ အႏုပညာနဲ႔ႏုိင္ငံေရး၊
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးခ်စ္စိတ္နဲ႔ လက္နက္ကုိင္ေတာ္လွန္ေရးခရီးလမ္း စသည့္
အားၿပိဳင္မွဳမ်ားၾကား ေရွ႕သုိ႔ထုိးေဖါက္ေလ်ာက္ခဲ့ခ်ိန္။
အခုျပန္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ကဗ်ာထဲမွာ ရနံ႔စုံ၊ အေရာင္စုံ ခံစားခ်က္တုိ႔ ေရာႁပြန္း
ေနတာေတြ႔လုိက္ရသည္။ ၿပံဳးလည္းၿပံဳးမိသလုိ လြမ္းလည္းလြမ္းရပါသည္။
စမ္းျမေရတေပါက္ကုိေတာ့ျဖင့္ အခုထိ ေသာက္ခြင့္မရႏုိင္ေသး။
အာေခါင္ထဲ ေျခာက္တက္လာေလသည္။
စမ္းျမေရ
သုိ႔မဟုတ္
ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲ
တတ္ႏုိင္ရင္
ေသနတ္မကုိင္ခ်င္ဘူးကြယ္
အခ်စ္အေၾကာင္းကုိေတာ့
ေခတ္ေကာင္းမွေျပာေတာ့မယ္။
စြန္႔ပစ္ရက္သူရယ္လုိ႔ေတာ့
စြဲမွတ္မယူပါနဲ႔ကြယ္
ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း
ပန္းအလွေ၀၊ စမ္းျမေရမွာ
ေသခ်ာလတ္ဆတ္၊ ေျမမွာမတ္မတ္
အနာဂတ္ကုိ
ျမင့္ျမတ္ရင္ခုန္ ေတြ႔ဆုံခ်င္တယ္။
ေသနတ္သံေတြ
ေသြးေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြ
ယမ္းေငြ႕ေတြ..
ဒါေတြၾကားက
လွဳပ္ရွားထုိးေဖါက္၊ ေရွ႕ကုိေလ်ာက္ရင္း
ေပါက္ကြဲျခင္းနဲ႔၊ ေမြးခဲ့ရတဲ့
ျပင္းျပခံစား၊ အမွန္တရားရဲ႕
ရွည္လ်ားဆူးၾကမ္း၊ ခရီးလမ္းမွာ
ေလၾကမ္းကေခၽြ၊ မုိးကေခၽြနဲ႔
ေနၾကမ္းကေခၽြ၊ ႏွင္းကေခၽြနဲ႔
ပန္းေတြက်ဆုံး
အလွတုံးမွာစုိးမိတယ္။
ပန္းအဘိဓမၼာ
ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲေဟ့
ကုိယ္ေတြ႔ရွင္းလင္း
စိတ္ဓါတ္ျပင္းျပ၊ ယူဆမွတ္လည္း
ေသနတ္မာန္ထူ၊ ဖိႏွိပ္သူရဲ႕
လူသတ္လက္ၾကမ္း၊ သရမ္းသမွ်
ပန္းလွလွေတြ
မုန္တုိင္းေႁခြသလုိ
ဆက္ေႂကြလြင့္မွာစုိးမိတယ္။
ပူေႏြးရွိန္းျမ၊ လွပအနမ္း
ခ်စ္ႏွဳတ္ခမ္းေတြ
တြန္းဖယ္ေခ်မြ၊ ဗီလိန္ကဘယ္သူ
အဲဒီလူဟာ...
ကုိယ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ
မင္းနားလည္ပါကြယ္။ ။
ႏွင္းခါးမုိး
(၁၉၉၀ ခုႏွစ္၊ ေဒါင္းအုိးေ၀)
သုိ႔မဟုတ္
ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲ
တတ္ႏုိင္ရင္
ေသနတ္မကုိင္ခ်င္ဘူးကြယ္
အခ်စ္အေၾကာင္းကုိေတာ့
ေခတ္ေကာင္းမွေျပာေတာ့မယ္။
စြန္႔ပစ္ရက္သူရယ္လုိ႔ေတာ့
စြဲမွတ္မယူပါနဲ႔ကြယ္
ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း
ပန္းအလွေ၀၊ စမ္းျမေရမွာ
ေသခ်ာလတ္ဆတ္၊ ေျမမွာမတ္မတ္
အနာဂတ္ကုိ
ျမင့္ျမတ္ရင္ခုန္ ေတြ႔ဆုံခ်င္တယ္။
ေသနတ္သံေတြ
ေသြးေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြ
ယမ္းေငြ႕ေတြ..
ဒါေတြၾကားက
လွဳပ္ရွားထုိးေဖါက္၊ ေရွ႕ကုိေလ်ာက္ရင္း
ေပါက္ကြဲျခင္းနဲ႔၊ ေမြးခဲ့ရတဲ့
ျပင္းျပခံစား၊ အမွန္တရားရဲ႕
ရွည္လ်ားဆူးၾကမ္း၊ ခရီးလမ္းမွာ
ေလၾကမ္းကေခၽြ၊ မုိးကေခၽြနဲ႔
ေနၾကမ္းကေခၽြ၊ ႏွင္းကေခၽြနဲ႔
ပန္းေတြက်ဆုံး
အလွတုံးမွာစုိးမိတယ္။
ပန္းအဘိဓမၼာ
ေႂကြတာကုိက ပြင့္ျခင္းပဲေဟ့
ကုိယ္ေတြ႔ရွင္းလင္း
စိတ္ဓါတ္ျပင္းျပ၊ ယူဆမွတ္လည္း
ေသနတ္မာန္ထူ၊ ဖိႏွိပ္သူရဲ႕
လူသတ္လက္ၾကမ္း၊ သရမ္းသမွ်
ပန္းလွလွေတြ
မုန္တုိင္းေႁခြသလုိ
ဆက္ေႂကြလြင့္မွာစုိးမိတယ္။
ပူေႏြးရွိန္းျမ၊ လွပအနမ္း
ခ်စ္ႏွဳတ္ခမ္းေတြ
တြန္းဖယ္ေခ်မြ၊ ဗီလိန္ကဘယ္သူ
အဲဒီလူဟာ...
ကုိယ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ
မင္းနားလည္ပါကြယ္။ ။
ႏွင္းခါးမုိး
(၁၉၉၀ ခုႏွစ္၊ ေဒါင္းအုိးေ၀)
1 comment:
ကဗ်ာဆရာ ႏွင္းခါးမိုး ဆိုတဲ့ နာမည္ကုိ တေနရာရာမွာ တရင္းတႏွီးကို ၾကားဖူးပါတယ္လို႔ ထင္ေနခဲ့တာ။ က်ေနာ့္မွတ္ဥာဏ္ မမွားယြင္းဘူးဆိုရင္ေတာ့ အကိုေ၀လင္းဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးႏွစ္ေက်ာ္ နတ္ေတာ္လျပည့္ ညတညရဲ႕ အေမလူထု ေဒၚအမာ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ စာေပပြဲေလးမွာ ညီမေလးေရ… အစခ်ီတဲ့ ကဗ်ာကို ရြတ္သြားတဲ့ ကဗ်ာဆရာပါပဲ။ ညီမကုိ ခြဲခြာၿပီး ေတာ္လွန္ေရး လုပ္ေတာ့မယ့္ အကိုတေယာက္ရဲ့ ခံစားခ်က္ကို ေရးဖြဲ႔ထားတာေလ…။ က်ေနာ္ လူမွားတာ မဟုတ္ခဲ့ရင္...၊ ၿပီးေတာ့ အဲဒီကဗ်ာေလး ရိွေသးရင္ ျပန္တင္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆိုပါတယ္ အကို…။ အကို႔ရဲ့ ပုိ႔စ္ အေဟာင္းေတြလဲ အားလုံး ဖတ္သြားပါတယ္။
Post a Comment