ဖြဲ႔စည္းမွဳနဲ႔စ်ာဥ္၀င္မွဳ
ကုိယ့္လက္ရာထဲမွာ ေရာင္ျပန္ဟပ္ထားတဲ့ ကုိယ့္ဖြဲ႔စည္းမွဳဟာ စာဖတ္သူကုိ ဖမ္းစားႏုိင္ရမယ္။ ဖန္ခြက္တခုကုိ ဖုံးအုပ္ထားတာ အတြင္းမွာ ဘာမ်ား ရွိပါလိမ့္လုိ႔ (အတြင္းမွာ တစုံတရာ ရွိမ်ားရွိခဲ့ရင္ေပါ့ေလ) ခန္႔မွန္းခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္ ႏုိင္တဲ့ မ်က္လွည့္ဆရာရဲ႕ လက္ကုိင္ပု၀ါလုိ ျဖစ္ရမယ္။
စာဖတ္သူကုိ ကုိယ္နဲ႔အတူ လုိက္ေလ်ာက္ေအာင္ လုပ္ပါ။ လမ္းအဆုံးမွာ ဘာရွိရွိ မမွဳပါနဲ႔။
ေက်ာက္စိမ္းတတုံးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရင္ စဥ္းစားမိမွာက ဘာမ်ား ထြင္းထုယူရပါ့။
အစိတ္စိတ္ ကြဲမသြားေအာင္ ဘယ္လုိ ထိမ္းရပါ့။
စဥ္းစားစရာ ႀကံဆရမွာ အလုပ္က တည္ေနတယ္။ ေရးတာထက္ ပုိေတြးရမယ္။
အေတြးဟာ လိပ္ျပာပဲ။ လိပ္ျပာတေကာင္မွ မမိပဲ တေနကုန္ ေတြးခ်င္လည္း ေတြးေနရမွာပဲ။
ေသေသခ်ာခ်ာ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ လက္ရာမွ စာဖတ္သူကုိ ထိခုိက္ႏုိင္တယ္။ ပ႗ိပကၡရဲ႕ ၫဴကလယာ့စ္ကုိ ဘယ္လုိ ရွာရမလဲ။ ပ႗ိပကၡကုိ တုိက္႐ုိက္အက်ဆုံး ဘယ္လုိ ေဖာ္က်ဳးရမလဲ စဥ္းစားပါ။
အႏုပညာသေႏၶဟာ ဖြဲ႕စည္းမွဳနဲ႔ စတယ္။
တကယ့္ဘ၀ဟာ ေထြျပားလြန္းသမုိ႔ သစ္ပင္တပင္တည္းမွာေတာင္ သစ္သီးႏွစ္လုံး တူတာကုိ ေတြ႔ႏုိင္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။
ေရွ႕ေရာေနာက္ပါ စစ္ေဆးၿပီးတဲ့ေနာက္ အေသးစိတ္ ထပ္ၾကည့္ပါဦး။ ပုိနက္နက္ နဲနဲ ေတြးပါဦး။ ပုိနက္နက္ တူးပါဦး။
အျခားသူမ်ားရဲ႕ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကုိ လုံး၀ ထပ္မဆုိရဘူး။ သူမ်ားလုပ္ၿပီးသားကုိ ထပ္ေက်ာ့မွျဖင့္ မိမိရယ္လိုိ႔ ျဖစ္ရွိေနစရာ ဘာလုိဦးေတာ့မွာလဲ။
စ်ာဥ္၀င္မွဳကုိ ႀကိဳဆုိဖုိ႔ တံခါးကုိ အၿမဲ က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ထားပါေလ။
စ်ာဥ္၀င္မွဳဟာ မဖိတ္ပဲလာတဲ့ ဧည့္သည္မဟုတ္။ မေတာ္တဆ ႀကံဳဆုံရတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ မေမွ်ာ္လင့္တုန္း ေရာက္လာတတ္တယ္။
စ်ာဥ္၀င္မွဳမွာ အခ်ိန္းအခ်က္သေဘာ မရွိဘူး။ သူဘယ္ေတာ့ လာခဲ့မယ္လုိ႔ ေျပာျပလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းကုိ ဧည့္ခံသလုိ ဧည့္ခံရေပလိမ့္မယ္။
ဇာတ္လမ္းေျပာ ကဗ်ာမ်ားမွာ စ်ာဥ္၀င္မွဳ ေရအလ်ဥ္ေတြ အမ်ားအျပား ဆုံဆည္း လာတတ္တယ္။
စ်ာဥ္၀င္မွဳဟာ ပန္းစည္းတစည္း ေဆာင္ၾကဥ္းလာတတ္တယ္။
ဒါမဟုတ္.. စိတ္ကူးေလး တခု၊
ဒါမွမဟုတ္.. ေဖ်ာ္ရည္ေအးေအးေလး၊
ဒါမွမဟုတ္.. လက္ေဆာင္ကေလး၊
ဒါမွမဟုတ္.. စကားဆိတ္ဆိတ္ ေခါင္းငုိက္စုိက္နဲ႔ မိတ္ေဆြတေယာက္ ဆုံးပါး သြားတဲ့ သတင္း ေဆာင္ခ်င္လည္း ေဆာင္လာမယ္။
တခါတေလ သုံးေလးလနဲ႔ ေပၚမလာေခ်ဘူး။
တႏွစ္ေတာင္ ၾကာခ်င္ၾကာ္မယ္။
ခဏခဏ လာေစခ်င္ရဲ႕၊ သူက မလာ။
ကုိယ့္ကုိ အဆက္ျဖတ္ သြားေခ်ေပါ့။
ျဗဳန္းဆုိ ႏွစ္အနည္းငယ္အၾကာ လမ္းေပၚဆုံျပန္ေရာ။
၁၉၇၈ ေအက္တုိဘာမွာ ေဟာင္ေကာင္မဂၢဇင္း ဟုိက္ယန္စာေပ က ေဟာက္ခၽြမ္ရဲ႕ လမ္းေလးခြကထမင္းဆုိင္ ကဗ်ာကုိ ထည့္သြင္းေဖၚျပခဲ့တယ္။ ကဗ်ာမွာ ငါးပါဒပဲ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စင္ေပၚက သုိင္းပညာ ၿပိဳင္ပြဲကုိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖၚက်ဴးထားရဲ႕။
စားပြဲတလုံးတည္း၊ ကုလားထုိင္တလုံးတည္း
ဒါေပမဲ့.. သူတုိ႔သတ္တာ အသြင္ တသိန္း ေဆာင္ခဲ့။
ဇာတ္ခုံကုိ ေန႔ႏွယ္လင္းေအာင္ ထြန္းညိႇထား။
လ်ဴလိဟြာနဲ႔ ရဲန္တန္ဟီြ
ပညာစြမ္းနဲ႔ ညလုိ မည္းနက္ဟန္ လုပ္ထားၾက။
ထူးကဲတဲ့ အႏုပညာ သေႏၶကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာတုိအခ်ဳိ႕ကုိ အျခား ေနရာမ်ားမွာလည္း က်ဳပ္ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ဥပမာ ေဟာဒီကဗ်ာဟာ ႏွစ္ပါဒနဲ႔ စက္ဘီးကုိ ဖြဲ႔ျပထားရဲ႕။
ေရွ႔ကုိုိုိတက္မွသာ
က်ဳပ္ လဲမက်ဘူး။
စာဖတ္သူကုိ ကုိယ္နဲ႔အတူ လုိက္ေလ်ာက္ေအာင္ လုပ္ပါ။ လမ္းအဆုံးမွာ ဘာရွိရွိ မမွဳပါနဲ႔။
ေက်ာက္စိမ္းတတုံးနဲ႔ ႀကံဳခဲ့ရင္ စဥ္းစားမိမွာက ဘာမ်ား ထြင္းထုယူရပါ့။
အစိတ္စိတ္ ကြဲမသြားေအာင္ ဘယ္လုိ ထိမ္းရပါ့။
စဥ္းစားစရာ ႀကံဆရမွာ အလုပ္က တည္ေနတယ္။ ေရးတာထက္ ပုိေတြးရမယ္။
အေတြးဟာ လိပ္ျပာပဲ။ လိပ္ျပာတေကာင္မွ မမိပဲ တေနကုန္ ေတြးခ်င္လည္း ေတြးေနရမွာပဲ။
ေသေသခ်ာခ်ာ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ လက္ရာမွ စာဖတ္သူကုိ ထိခုိက္ႏုိင္တယ္။ ပ႗ိပကၡရဲ႕ ၫဴကလယာ့စ္ကုိ ဘယ္လုိ ရွာရမလဲ။ ပ႗ိပကၡကုိ တုိက္႐ုိက္အက်ဆုံး ဘယ္လုိ ေဖာ္က်ဳးရမလဲ စဥ္းစားပါ။
အႏုပညာသေႏၶဟာ ဖြဲ႕စည္းမွဳနဲ႔ စတယ္။
တကယ့္ဘ၀ဟာ ေထြျပားလြန္းသမုိ႔ သစ္ပင္တပင္တည္းမွာေတာင္ သစ္သီးႏွစ္လုံး တူတာကုိ ေတြ႔ႏုိင္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။
ေရွ႕ေရာေနာက္ပါ စစ္ေဆးၿပီးတဲ့ေနာက္ အေသးစိတ္ ထပ္ၾကည့္ပါဦး။ ပုိနက္နက္ နဲနဲ ေတြးပါဦး။ ပုိနက္နက္ တူးပါဦး။
အျခားသူမ်ားရဲ႕ ေတြ႔ရွိခ်က္ေတြကုိ လုံး၀ ထပ္မဆုိရဘူး။ သူမ်ားလုပ္ၿပီးသားကုိ ထပ္ေက်ာ့မွျဖင့္ မိမိရယ္လိုိ႔ ျဖစ္ရွိေနစရာ ဘာလုိဦးေတာ့မွာလဲ။
စ်ာဥ္၀င္မွဳကုိ ႀကိဳဆုိဖုိ႔ တံခါးကုိ အၿမဲ က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ထားပါေလ။
စ်ာဥ္၀င္မွဳဟာ မဖိတ္ပဲလာတဲ့ ဧည့္သည္မဟုတ္။ မေတာ္တဆ ႀကံဳဆုံရတတ္တဲ့ မိတ္ေဆြမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ မေမွ်ာ္လင့္တုန္း ေရာက္လာတတ္တယ္။
စ်ာဥ္၀င္မွဳမွာ အခ်ိန္းအခ်က္သေဘာ မရွိဘူး။ သူဘယ္ေတာ့ လာခဲ့မယ္လုိ႔ ေျပာျပလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။
ဒါေပမယ့္ မိတ္ေဟာင္းေဆြေဟာင္းကုိ ဧည့္ခံသလုိ ဧည့္ခံရေပလိမ့္မယ္။
ဇာတ္လမ္းေျပာ ကဗ်ာမ်ားမွာ စ်ာဥ္၀င္မွဳ ေရအလ်ဥ္ေတြ အမ်ားအျပား ဆုံဆည္း လာတတ္တယ္။
စ်ာဥ္၀င္မွဳဟာ ပန္းစည္းတစည္း ေဆာင္ၾကဥ္းလာတတ္တယ္။
ဒါမဟုတ္.. စိတ္ကူးေလး တခု၊
ဒါမွမဟုတ္.. ေဖ်ာ္ရည္ေအးေအးေလး၊
ဒါမွမဟုတ္.. လက္ေဆာင္ကေလး၊
ဒါမွမဟုတ္.. စကားဆိတ္ဆိတ္ ေခါင္းငုိက္စုိက္နဲ႔ မိတ္ေဆြတေယာက္ ဆုံးပါး သြားတဲ့ သတင္း ေဆာင္ခ်င္လည္း ေဆာင္လာမယ္။
တခါတေလ သုံးေလးလနဲ႔ ေပၚမလာေခ်ဘူး။
တႏွစ္ေတာင္ ၾကာခ်င္ၾကာ္မယ္။
ခဏခဏ လာေစခ်င္ရဲ႕၊ သူက မလာ။
ကုိယ့္ကုိ အဆက္ျဖတ္ သြားေခ်ေပါ့။
ျဗဳန္းဆုိ ႏွစ္အနည္းငယ္အၾကာ လမ္းေပၚဆုံျပန္ေရာ။
၁၉၇၈ ေအက္တုိဘာမွာ ေဟာင္ေကာင္မဂၢဇင္း ဟုိက္ယန္စာေပ က ေဟာက္ခၽြမ္ရဲ႕ လမ္းေလးခြကထမင္းဆုိင္ ကဗ်ာကုိ ထည့္သြင္းေဖၚျပခဲ့တယ္။ ကဗ်ာမွာ ငါးပါဒပဲ ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ စင္ေပၚက သုိင္းပညာ ၿပိဳင္ပြဲကုိ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေဖၚက်ဴးထားရဲ႕။
စားပြဲတလုံးတည္း၊ ကုလားထုိင္တလုံးတည္း
ဒါေပမဲ့.. သူတုိ႔သတ္တာ အသြင္ တသိန္း ေဆာင္ခဲ့။
ဇာတ္ခုံကုိ ေန႔ႏွယ္လင္းေအာင္ ထြန္းညိႇထား။
လ်ဴလိဟြာနဲ႔ ရဲန္တန္ဟီြ
ပညာစြမ္းနဲ႔ ညလုိ မည္းနက္ဟန္ လုပ္ထားၾက။
ထူးကဲတဲ့ အႏုပညာ သေႏၶကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပႏုိင္တဲ့ ကဗ်ာတုိအခ်ဳိ႕ကုိ အျခား ေနရာမ်ားမွာလည္း က်ဳပ္ ေတြ႔ဖူးတယ္။ ဥပမာ ေဟာဒီကဗ်ာဟာ ႏွစ္ပါဒနဲ႔ စက္ဘီးကုိ ဖြဲ႔ျပထားရဲ႕။
ေရွ႔ကုိုိုိတက္မွသာ
က်ဳပ္ လဲမက်ဘူး။
No comments:
Post a Comment