Tuesday, February 5, 2008

ေနဘုန္းလတ္သို႔ ….

ဘေလာ့ဂ္ဂါ ေမာင္ႏွမေတြအၾကား ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးစြာ စေနာက္ၾကရင္း "ၿမိဳ႕စားႀကီးေနဘုန္းလတ္" လို႔ နာမည္တြင္ခဲ့တဲ့သူ။ မႏွစ္က ဒီလုိေန႔မွာပဲ "လြတ္က်ခဲ့တဲ့ျမိဳ႕ေတာ္" ဘေလာ့ဂ္ေလးကို သူကိုယ္တိုင္ အသက္သြင္းခဲ့တယ္။
ဒီေန႔ ေတာ့ တႏွစ္တင္းတင္း ျပည့္ သြားျပီေပါ့။ မွတ္မွတ္ရရ သူ႕ဘေလာ့ မွာ ပထမဆံုးတင္လိုက္တဲ့ ပို႔စ္နာမည္ ကလည္း "လြတ္က်ခဲ့တဲ့ျမိဳ႕ေတာ္" တဲ့။ လက္ေတြ႔ဘဝမွာ သူလြတ္က်ခဲ့တဲ့ စာေရးဆရာ၊ ဒါမွမဟုတ္ အႏုပညာ သမားဆိုတဲ့ အမည္နာမေတြအတြက္ သူ႔ဘေလာ့ဂ္ဟာ သစၥာရိွတဲ့ လူယံု၊ အစြမ္းထက္တဲ့ လက္နက္၊ အရိပ္ေကာင္းတဲ့ ေညာင္သစ္ပင္လို အသံုးေတာ္ ခံခဲ့တယ္။ ရက္ေပါင္း ၃၆၅ရက္ အတြင္းမွာ သူ႔ျမိဳ႕ေတာ္က စာေကာင္းစာသန္႔ ၁၂၂ ပုဒ္ေမြးထုတ္ ေပးခဲ့ျပီးၿပီ။ ဒီစာေတြေၾကာင့္ ဖတ္သူေတြအတြက္ သုတပန္းေတြ လန္းလာခဲ့တယ္၊ ရသလမ္းေတြ ဆန္းလာခဲ့တယ္၊ ပညာမီးေတြ လင္းပလာခဲ့တယ္။ သူကေတာ့ သတိထားမိခ်င္မွ ထားမိလိမ့္မယ္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါေတြ အတြက္ ပထမဆံုးဆိုတဲ့ စကားလံုး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သူနဲ႔ လြတ္က်ခဲ့တဲ့ျမိဳ႕ေတာ္လည္း ရင္းနွီး ကၽြမ္း၀င္ခဲ့တယ္္။ ဘေလာ့ဂ္ပို႔စ္ေတြကို ပထမဆံုး ပံုႏွိပ္မယ့္ စာအုပ္အတြက္ တက္တက္ၾကြၾကြနဲ႔ သူ အစြမ္းကုန္ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ စာအုပ္ကိစၥ ေဆြးေႏြးပြဲတိုင္းကိုု မပ်က္မကြက္ တက္ေရာက္ခဲ့သူ ဟာလည္း သူ တစ္ဦးတည္း ရိွခဲ့တယ္။ ေနာက္ျပီး ရန္ကုန္မွာ ပထမဆံုး က်င္းပခဲ့တဲ့ Blog Day Seminar အတြက္လည္း သူ ပါ၀င္ခဲ့တယ္။ MRTV4 နဲ႔ အျခားေသာ မီဒီယာေတြ အၾကားမွာ ဘေလာ့ဂ္ေလာက အေၾကာင္းကို သူ ခ်ျပရဲခဲ့တယ္။ ေဝဖန္မႈေတြကို လက္ခံခဲ့တယ္။ ေမးခြန္းေတြကို အျပံဳးနဲ႔ ေျဖၾကားေပးႏိုင္ခဲ့တယ္။

ျမန္မာဘေလာ့ဂ္ဂါ ရပ္၀န္းမွာ ဓေလ့ထံုးတမ္းတခု ရိွတာက ဘေလာ့ဂ္တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ဘေလာ့ဂ္ဂါ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ ေန႔ေတြမွာ အထူးေရး သားတဲ့ ပို႔စ္ေတြ တင္တတ္္ၾကတယ္၊ သူငယ္ခ်င္းေတြက လာႏႈတ္ဆက္ၾကတယ္၊ Comment ေတြ ခ်ီးျမွင့္ၾကတယ္။

ဒီေန႔ သူ ့ရင္နဲ႔ တည္ထားတဲ့ ျမိဳ႕ေတာ္ၾကီး တႏွစ္ျပည့္တယ္။ ခုလိုအခ်ိန္မွာ သူသာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးသားခြင့္ ရမယ္ဆိုရင္ သူ႕ဘေလာ့ဂ္အတြက္ အထိမ္းအမွတ္ ပို႔စ္ တင္မယ့္ အစီအစဥ္ ရိွမယ္ဆိုတာ အေသအခ်ာပဲ။
ဒါေပမယ့္ သူ … ဘယ္မွာလဲ ။ သူေရးမယ့္ ပို႔စ္မွာ Comment ေရးဖို႔ ဘေလာဂါ့ရပ္၀န္းက သူငယ္ခ်င္းေတြ သူ႔ရဲ႕ စာဖတ္ပရိသတ္ေတြ ေမွ်ာ္လင့္တႀကီး ေစာင့္ေနၾကတယ္။ " ျမိဳ႕စားၾကီး " လို႔ စေနာက္ၾကဖို႔ ေစာင့္ေနၾကတယ္ …
ဇန္နဝါရီ ၂၉ ကတည္းက ေျခာက္ေသြ႕ေနခဲ့ရတဲ့ သူ ့ျမိဳ႕ေတာ္မွာ အျပံဳးေတြနဲ႔ ဖုံးလႊမ္းေနေစခ်င္တာ … ရယ္သံေတြနဲ႔ စည္ညံေနေစခ်င္တာ … ဒါေတြအတြက္ အားလံုးက ေစာင့္ေမွ်ာ္ေနဆဲပါ ..။

ဘေလာ့ဂ္ဂါေတြကို ခ်စ္ၾကည္ေစခ်င္တဲ့ သူ႕အတြက္၊ လူငယ္ေတြကို ေကာင္း ေစခ်င္တဲ့ သူ႔အတြက္၊ တိုင္းျပည္ကို တကယ္ခ်စ္တဲ့ သူ႔အတြက္ ေဘးဒုကၡ ဆိုတာ ျမဴတမႈန္စာေတာင္ က်ေရာက္မလာေစဖို႔ ဘေလာဂါ့ရပ္၀န္းမွ ညီအကို ေမာင္နွမ အားလံုးက ဒီ အမွတ္တရ ပို႔စ္ေလးနဲ႔ ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။

Monday, February 4, 2008

ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာလက္စြဲ (အဆုံးသတ္) ေရးသူ...အုိက္ခ်င့္(တ႐ုတ္ကဗ်ာဆရာ)


မုဒအေၾကာင္း အေတြးမ်ား


ပန္းခ်ီမွာလုိပဲ ကဗ်ာမွာ ဖြဲ႔စည္းပုံ၊ ပစၥည္းေ႐ြးခ်ယ္ပုံ (ကုိယ့္အေတြး၊ ကုိယ့္ ခံစားခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပဖုိ႔ ဘယ္နည္းလမ္းေတြ သုံးမလဲဆုိတာ) ကုိ အာ႐ုံ စူးစုိက္ရမယ္။
တေန႔ေတာ့ က်ဳပ္ ခ်ီပုိက္ရွီကုိ ခင္ဗ်ား တခါဖူးမွ် မေရးဆြဲဘူးတာ က်ေနာ့္ကုိ ဆြဲေပးစမ္းပါ လုိ႔ ေျပာမိတယ္။ အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းပုံကုိ သစ္ ေစခ်င္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ က်ဳပ္လည္း သူ႔ပန္းခ်ီကုိ ျမတ္ႏုိးသမုိ႔ ကေန႔ေခတ္ရဲ႕ ထူးခၽြန္တဲ့ အႏုပညာသမား တဦးဟာ ဒီျပႆနာကုိ ဘယ္လုိ ကုိင္တြယ္မလဲ ျမင္ခ်င္တာကုိး။
သူ က်ဳပ္ေတာင္းဆုိခ်က္ကုိ လုိက္ေလ်ာပါတယ္။ သူနာျပဳမက သူ႔အတြက္ မင္ေထာင္း၊ စကၠဴကုိျဖန္႔ သူ႔ကုိယ္ေပၚမွာ အကာအကြယ္ အ၀တ္စေတြ တင္၊ သူ႔စုတ္တံကုိ လွမ္းေပးလုိက္တယ္။
က်ဳပ္ ေတာင္းခံခဲ့တဲ့အတုိင္း သူ တေပစတုရန္း စာမ်က္ႏွာေပၚ ေရးဆြဲပါတယ္။
သူ ဘာပုံၾကမ္းမွ မေလာင္းဘူး။ စာ႐ြက္မ်က္ႏွာျပင္ေပၚ ေငး႐ုံ ေငးၾကည့္ေနတယ္။ မ်က္စိတမွိတ္အတြင္း မင္ေရးပန္းခ်ီ ေရးဆြဲေတာ့တယ္။
ေရကန္ထဲကုိ ခုန္ရင္း၊ ေနာက္ေျခေထာက္က ျမက္တစမွာ မိေနရတဲ့ ဖားပုံ ေရးဆြဲလုိက္တာပါ။ ေရွ႕ ေျခႏွစ္ေခ်ာင္းကေတာ့ျဖင့္ ေရွ႕ကုိ အငမ္းမရ ဆန္႔ ထုတ္ထားရဲ႕။ ေနာက္ေျခကုိ ျမက္ကလြတ္ေအာင္ ႐ုန္းကန္လုိ႔ပ။
ဖားရဲ႕ ေရွ႕မွာေတာ့ ေရထဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ကူးခတ္ေနၾကတဲ့ ငါးဖေလာင္း သုံးေကာင္။ သူတုိ႔က ဖားရဲ႕ မေ႐ြ႕သာ မလွဳပ္သာအျဖစ္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ေနတယ္။
ဆြဲၿပီးတဲ့အခါ သူက ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ ေျပာပါတယ္။
က်ဳပ္ ဒါ အရင္တုန္းက မဆြဲဖူးဘူး တဲ့။
သိပ္ေကာင္းတာပဲလုိ႔ က်ဳပ္ ၀မ္းသာအားရ ဆုိမိတယ္။
သူက ဘယ္လုိ ကမၼည္း သတ္ရမလဲ လုိ႔ ေမးတယ္။ ဘယ္လုိ လက္မွတ္ ထုိးရမလဲလုိ႔ ေမးတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ခင္ဗ်ားက က်ေနာ့္ရဲ႕ ဆရာပါ လုိ႔ က်ဳပ္က ေျပာလုိက္တယ္။
ေအာက္ လက်ာၤဘက္ေထာင့္မွာ သူ ဒီလုိ ကမၼည္းထုိးပါတယ္။
ငါ့ညီခ်င္း၊ ငါတုိ႔ ၿမိဳ႕ေတာ္မွာ အတူရွိခုိက္ ၉၃ ႏွစ္မွာ ပန္းခ်ီအရာ ႏွံစပ္လွၿပီျဖစ္တဲ့ မင့္အကုိေလး ဟြန္က ဒါကုိ မင့္ကုိ ဆြဲေပးတယ္။
ဒီေနာက္... ခ်ီပုိက္ရွီ ဆုိတဲ့ စာလုံးမ်ား ထြင္းေဖာက္ထားတဲ့ တံဆိပ္တုံးနဲ႔ ႏွိပ္လုိက္ပါတယ္။
ဆြဲထားတဲ့ပုံကုိ ႏွစ္ၿခိဳက္ သေဘာက်ဟန္ ေငးၾကည့္ေနၿပီးတဲ့ေနာက္ သူ က်ဳပ္ကုိ လက္ေဆာင္ေပးပါတယ္။ က်ဳပ္ဘာသာ က်ဳပ္ ေတြးလုိက္မိတယ္။ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ဒါကုိ ႀကိဳတင္ၿပီး အကြက္ခ် စီစဥ္ထားတာ မရွိဘူး။ ဘယ္လုိ လုပ္ၿပီးေတာ့မ်ား ခုလုိ ေရးဆြဲခ်လုိက္တာလဲ လုိ႔။ ။

မူရင္း။ ။ အုိက္ခ်င့္၊ ကဗ်ာအေၾကာင္း (တ႐ုတ္စာေပ)
ေဆာင္းဦးရာသီ၊ ၁၉၈၇၊ ေပက်င့္ၿမိဳ႕
(အဂၤလိပ္ဘာသာျပန္- စတီဗင္ ဖလဲမင္း)
ေမာင္သာႏုိး

Tuesday, January 29, 2008

ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာလက္စြဲ (အပုိင္း ၈) ေရးသူ...အုိက္ခ်င့္(တ႐ုတ္ကဗ်ာဆရာ)


ကဗ်ာအတြက္ ဥပေဒသ မရွိ

အႏုပညာ ဥပေဒသကုိ ဘ၀ ဥပေဒသရဲ႕ လက္ေအာက္မွာ ထားရၿမဲ ျဖစ္တယ္။
ကဗ်ာဖြံၿဖိဳးမွဳဟာ ဘ၀နဲ႔ ေရွ႕ကုိ ခ်ီတက္ေနတဲ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းေနာက္က လုိက္ရၿမဲ။
ဘ၀ေျပာင္းလဲမွဳ ေရွ႕တုိးလာတာကုိ ဘယ္သူမွ မတားႏုိင္ဘူး။
ဘ၀ေျပာင္းလဲတာနဲ႔အမွ် အႏုပညာက လုိက္ေျပာင္းတယ္။
ဘ၀ရဲ႕ ဥပေဒသမ်ားဟာ ထာ၀ရ မဟုတ္သလုိ၊ အႏုပညာ ဥပေဒသမ်ားဟာလည္း ထာ၀ရ မဟုတ္ဘူး။
ေခတ္အသီးသီးဟာ မိမိ လုိအပ္ခ်က္နဲ႔အညီသာ ေတြ႔ႀကဳံေနရတဲ့ ျပႆနာမ်ားကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္တယ္။
ေနာင္တေခတ္ရဲ႕ ျပည္သူေတြ ဘယ္လုိေနၾကလိမ့္မယ္ဆုိတာကုိ ဘယ္သူမွ ႀကိဳမေျပာႏုိင္ဘူး။
ကဗ်ာဆရာရဲ႕ အလုပ္က ဖန္ဆင္းမွဳပဲ။ အျခားသူမ်ားေတြ ဖန္ဆင္းၿပီးသားကုိ ထပ္ေၾကာ့တာ မဟုတ္ဘူး။
ဘ၀ရဲ႕ မ်က္ႏွာအသစ္နဲ႔ လုိက္ေလ်ာညီေထြတဲ့ အႏုပညာသစ္ကုိ အင္မတန္ တဦးခ်င္းဆန္တဲ့ ဟန္နဲ႔၊ ေဖာ္ျပပုံ နည္းေတြကုိ အလွယ္လွယ္ေျပာင္းကာ၊ သစ္လြင္ အႏုပညာဆန္တဲ့ ဖြဲ႔စည္းမွဳနဲ႔ ဖန္ဆင္းရေပလိမ့္မယ္။
ကဗ်ာဆရာမွာ သူမတူတဲ့ ကုိယ္ပုိင္ အလွေဗဒ အျမင္ မရွိခဲ့ရင္ အျခားသူမ်ားရဲ႕ ကဗ်ာမ်ားနဲ႔ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ကဗ်ာေတြ ေရးႏုိင္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ေပဘူး။
ကဗ်ာတပုဒ္ဟာ လက္နက္တခုလုိ၊ ကိရိယာတခုလုိ ခၽြန္ျမတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကဗ်ာဆရာဟာ ဖန္ဆင္းမွဳက ဖဲခြာရင္ေတာ့ ကုိယ့္အလုပ္ ကုိယ္လုပ္တာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။
ဘယ္ေတာ့မွ ၿငိမ္ရပ္မေနရဘူး။
ဒီေခတ္ရဲ႕ အေျပာင္းအလဲေတြထဲကေန ကုိယ့္ကဗ်ာထဲမွာ ေရာင္ျပန္ဟပ္စရာ သစ္တဲ့၊ လြင္တဲ့ အရာေတြကုိ သြားၿပီး ရွာေဖြရမယ္။
ကဗ်ာရဲ႕ စြဲမက္ဖြယ္ေကာင္းပုံဟာ ဘ၀ကုိ သ႐ုပ္မွန္မွန္ ေဖာ္က်ဳးရာမွာ တည္တယ္။
ဘ၀ရဲ႕ တကယ့္သ႐ုပ္၊ တုိက္ပြဲရဲ႕ တကယ့္သ႐ုပ္ကုိ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့ ေဖာ္ထုတ္ပါ။ ဘ၀ရဲ႕ ဖုံးကြယ္ထားတဲ့အရာေတြကုိ တူးေဖာ္ပါ။ စံနမူနာျပဳ ဥပမာေတြကုိ ေဖြရွာပါ။ ဒီဟာနဲ႔ ဟုိဟာ ျခားနားခ်က္ကုိ ရွာပါ။
ဘ၀မွာ အေျပာင္းအလဲေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးပုံေတြကုိ ရွာေဖြၿပီး အရာသစ္ေတြကုိ ေဖာ္ျပပါ။
အရာ၀တၳဳတုိ႔ရဲ႕သေႏၶပါ အလွ၊ ဗဟိဒၶအလွ၊ အဇၨတၱအလွ၊ ဒီထဲက တခုခုက လူကုိ ၾကည္ႏူးမွဳ ေပးတယ္ဆုိရင္ ဒါ ကဗ်ာပါပဲ။
အားထုတ္ရတာ မ်ားလြန္းလုိ႔ ေရးမရဘူးဆုိရင္ မေရးနဲ႔။
ခံစားမွဳေတြ ျပည့္လွ်ံေနတုန္း ေရးတဲ့ စာမ်ားဟာ အမွဳိက္သ႐ုိက္ ျဖစ္တတ္တာပဲ။
အျခားသူမ်ား ကုိယ့္ထက္ ပုိေကာင္းေအာင္ ေရးလိမ့္မယ္လုိ႔ မပူပန္နဲ႔။
လူငယ္ေတြရဲ႕ အစြမ္းအစကုိ မနာလုိ မရွိနဲ႔။
အုိသူတုိင္း တခ်ိန္က ငယ္ခဲ့တာခ်ည္းပဲ။
ယုံၾကည္မွဳ ရွိပါ။ အနာဂတ္ကုိ ယုံပါ။
က်ဳပ္တုိ႔က အရင္ေခတ္မ်ားက သူေတြကုိ သာခဲ့သလုိ အနာဂတ္ရဲ႕ လူေတြက က်ဳပ္တုိ႔ကကုိ သာမွာ မုခ်ပဲ။
မ်ားႏုိင္သေလာက္ လူမ်ားမ်ားက မိမိကဗ်ာမ်ားကုိ နားလည္ပါေစ။
ပစၥကၡေခတ္ရဲ႕ လူေတြကမွ ကုိယ့္ကဗ်ာကုိ နားမလည္ႏုိင္ရင္ ဘယ္သူက နားလည္ဦးမလဲ။
ကုိယ့္ကဗ်ာကုိ လူမ်ားစြာက နားလည္ေရးဟာ အေတာင့္တဆုံး ဆု ျဖစ္ပါေစ။
အလွေဗဒသမား သက္သက္ကေတာင္ အျခားသူမ်ားကုိ အလွအရသာ ခံစားခြင့္ ေပးရမယ္။
အလွကုိ ပိတ္ေလွာင္ မထားပါေစနဲ႔။
အမွန္တရား ရွာေဖြသူေတြကုိ ကုိယ့္ကဗ်ာက စ်ာန္၀င္လာပါေစ။ မ်ားသထက္ မ်ားတဲ့သူေတြ အမွန္ေလာကကုိ ခ်ဥ္းကပ္ပါေစ။
တကယ့္ဘ၀ဟာ စတင္ရာ ျဖစ္ပါေစ။
အေလ့အက်င့္ဟာ စတင္ရာ ျဖစ္ပါေစ။
တကယ့္သ႐ုပ္ကုိ လွစ္ျပတာ စတင္ရာ ျဖစ္ပါေစ။
တကယ့္သ႐ုပ္ကုိ ေျပာင္းလဲတာ စတင္ရာ ျဖစ္ပါေစ။
အဘိ႐ူပ (metaphysics) ကုိ စတင္ရာ မျဖစ္ေစနဲ႔။
မိမိဟာ ဒီႏုိင္ငံသား၊ ပစၥကၡေခတ္ရဲ႕ လူ ျဖစ္တယ္ဆုိတာကုိ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့နဲ႔။ ကဗ်ာဆရာဟာ ကုိယ္ျမင္ရ ၾကားရတာကုိပဲ ေရးႏုိင္တယ္။ မိမိကဗ်ာေတြဟာ ကေန႔ ျပည္သူေတြအတြက္ ေရးတာျဖစ္တယ္။
ကဗ်ာဆရာဟာ မိမိေခတ္အေပၚ မွန္ကန္ရမယ္။ မိမိျပည္သူေတြအေပၚ မွန္ကန္ ရမယ္။
ကေန႔အေပၚ မွန္ကန္သူမ်ားကသာ နက္ျဖန္အေပၚ မွန္ကန္မယ္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ ၾကတယ္။

Friday, January 25, 2008

လေရာင္ေတြကုိ ခုိးယူခံလုိက္ရတဲ့အခါ

ဆရာတင္မုိးကုိ တသရင္း တၿပိဳင္တည္း ဆက္လြမ္းမိတာက ဆရာတင္မုိးကုိ ခ်စ္လြန္းလုိ႔ သူ႔ကေလာင္နာမည္မွာပါ မုိး ထည့္ထားတဲ့ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ ေတာ္လွန္ေရးသမား ကဗ်ာဆရာ ကုိထက္မုိးကုိပါ။ က်ေနာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ ဆုံမိရင္ ကဗ်ာေလာကမွာ မုိးႀကီး သုံးမုိးရွိတယ္၊ တင္မုိး ထက္မုိး ႏွင္းခါးမုိး ပဲဆုိၿပီး ခပ္တည္တည္နဲ႔ ဆရာႀကီးတင္မုိးနဲ႔ ယွဥ္ၿပီး မတန္မရာ ေနာက္ေျပာင္ ေျပာၾကေလ့ ရွိပါတယ္။ တကယ္က ဆရာနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔က လမင္းနဲ႔ ၾကယ္သိမ္ၾကယ္မႊားတမွ် ကြာျခားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ယုံၾကည္ခ်က္နဲ႔ ဘ၀လက္ေတြ႔ တထပ္တည္း က်ေအာင္ ေနခဲ့တဲ့ ကုိထက္မုိးကေတာ့ ေတာက္ေျပာင္တဲ့ ၾကယ္တစင္းအျဖစ္ ထြန္းလင္းခဲ့သူလုိ႔ ဆုိရမွာပါ။ သူျမတ္ႏုိးတဲ့ ေဒါင္းအလံနဲ႔အုပ္ၿပီး ၂၀၀၅ ခုႏွစ္မွာ သူ႔ကုိ ႏွဳတ္ဆက္ခဲ့ၾကရေပမယ့္ ေတာင္တန္းေတြကုိ အတူေရႊ႕ၾကရေအာင္လုိ႔ သူေခၚခဲ့တဲ့ အသံကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ေတြရင္ကုိ အခုထိ တုန္ခါေစဆဲပါ၊ က်ေနာ္ တတိယႏုိင္ငံေျမကုိ နင္းမိစ အခ်ိန္မွာပဲ ေနာက္ကလုိက္လာတဲ့ သူဆုံးၿပီဆုိတဲ့ သတင္းက က်ေနာ့္ရင္၀ကုိ လွံတေခ်ာင္းလုိ ထုိးစုိက္လုိက္ပါတယ္။ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ စကားလုံးေတြေတာင္ မရွာႏုိင္ပဲ ကဗ်ာတပုဒ္နဲ႔ က်ေနာ္ငုိမိခဲ့တယ္။

ရင္၀စုိက္တဲ့ေကာင္

ကာရန္ရွာတဲ့လက္ဟာ
ေသနတ္ေမာင္းခလုတ္ကုိျဖဳတ္တယ္။

ဘ၀ကုိအင္ဖက္မုိးၿပီး
က်ည္အျပည့္ထုိးထားတဲ့ႏွလုံးသားဟာ
ေတာင္တန္းေတြကုိေ႐ႊ႕လုိ႔မၿပီးခင္
ကံႀကမၼာက ေနာက္ေက်ာဓါးနဲ႔ထုိးတာ ခံလုိက္ရ။

သူခ်စ္တဲ့ငမုိးရိပ္ေခ်ာင္းကမ္းမွာ
ခုခ်ိန္ဆုိ ခရာေတြပြင့္ေနေလာက္ေရာ့မယ္၊
ဘူးစင္ေအာက္ကလက္ဖက္ရည္ဆုိင္ေလးမွာေတာ့
ကဗ်ာဆရာတေယာက္က
ေပ်ာက္သြားတဲ့သူငယ္ခ်င္းေတြကုိေစာင့္လုိ႔။

စာတအုပ္တည္းအတူဖတ္ခဲ့ၾကေပမယ့္
ျမစ္တျမစ္ဆီေရခ်ဳိးဆင္းခဲ့ၾကတယ္။
ပုံျပင္ကေလးက ဤမွ်သာ၊

စုၾကည္မုိးရဲ႕ကမၻာမွာ
အခုိးခံရတဲ့လေရာင္ေတြျပန္ရြာခ်ေပးဖုိ႔ဆုိတာ
မုိင္ေျခာက္ေထာင္အကြာေလာက္ကေရးပုိ႔တဲ့ကဗ်ာတပုဒ္နဲ႔
မလုံေလာက္ဘူး
၀န္ခံတယ္။ ။

ႏွင္းခါးမုိး
(စုၾကည္မုိးဆုိတာ အေဖ့နား အၿမဲကပ္ေနတတ္တဲ့ သူ႔ခ်စ္သမီးေလးပါ)

သူ႔ကဗ်ာေတြကုိ ငုရင္ျပင္မွာ သြားေရာက္ ဖတ္႐ွဳႏုိင္ပါတယ္။
ေအာက္မွာ ေဖၚျပလုိက္တာကေတာ့ မိခင္ကုိ ဆုံး႐ွဳံးရစဥ္ ေထာင္တြင္းမွာ ေရးခဲ့တဲ့ သူ႔ရဲ႕ ကဗ်ာတပုဒ္ပါ။
မွ်ေ၀ ခံစားႏုိင္ၾကပါေစ။
သံဆူးႀကိဳးေပၚက လရိပ္

၁။

၉၀ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၂၂ ရဲ႕
သခ်ၤဳ ိင္းေျမမွာ
မီးခုိးျဖဴေတြလြင့္ပါး
တစတစမွဳန္၀ါး
အေမ ထြက္ခြာသြားၿပီ။

၂။
၅၂ ႏွစ္
အခ်စ္နဲ႔ေဒါသတရား
တ၀မ္းတခါးနဲ႔မာန
လမ္းေဘးေစ်းသည္မရဲ႕စ်ာပန
ဘယ္သူမ်က္ရည္က်ရဲပါသလဲ။

ေပးေ၀ရင္းႏွီး တဲ့
သမီး-၃ သား-၃
လူတလုံး သူတလုံး
အေမရယ္ အေတြးမွဆုံးသြားရွာရဲ႕လား။

မႏုသတၱ ဒုလႅဘ တဲ့
ရခဲလွသတဲ့ လူ႔ဘ၀
ဗုဒၶေဒသနာ
၀ါ၀င္ ၀ါထြက္အိပ္မက္
အေမ တပ္မက္ရဲပါအုန္းမလား။

လူသားတေယာက္ရဲ႕ဘ၀ခရီး
ၿပီးစလြယ္ႏုိင္လြန္းစြာ
သံသရာေတာမီးမွာ
ထီးမပါ ဖိနပ္မပါ
ေညာင္ပင္ႀကီးလဲမပါ၊ ေညာင္ေစ့လဲမပါ
အားနာနာနဲ႔ဆုေတာင္း
အေမလည္း ေကာင္းရာသုဂတိလားပါေစ။

၃။
အေမ့စ်ာပန
သံတုိင္ေတြၾကားက ၅ည သား
အေတြးနဲ႔ပုိ႔သ
တဘ၀စာ
ဒါဏ္ရာရခဲ့သူ

ထက္မုိး
(၂၂ ေဖေဖၚ၀ါရီ ၁၉၉၂ ရက္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္သြားေသာ မိခင္အား ရည္စူး၍ ေထာင္ထဲတြင္ ေရးသားေသာ ကဗ်ာ)

Thursday, January 24, 2008

ေခတ္ေပၚကဗ်ာဆရာလက္စြဲ (အပုိင္း ၇) ေရးသူ...အုိက္ခ်င့္(တ႐ုတ္ကဗ်ာဆရာ)


ခါးသီးတဲ့ႏွစ္မ်ား

၁၉၃၇ မွာ ဂ်ပန္ခုခံေရးစစ္ပြဲ မတုိင္ခင္ေန႔က ပန္လည္ရွင္သန္တဲ့ေျမႀကီး မွာ က်ဳပ္က ူေဆြးတဲ့ ကဗ်ာဆရာငဲ့၊ ခင္ဗ်ားလည္း အတိတ္က ေၾကကြဲဖြယ္ကုိ ခါခ်ရမယ္္္ လုိ႔ ေရးခဲ့တယ္။ အဲဒီႏွစ္မွာပဲ က်ဳပ္ဟာ တရုတ္ေျမေပၚ မုိးႏွင္းက်တယ္ ကုိ ေရးခဲ့ရာမွာ ငါ့လူငယ္ဘ၀ရဲ႕ အဖုိးတန္ဆုံး အခ်ိန္အမ်ားစုကုိ လွည့္လည္ ရင္းမွာ ေထာင္ထဲမွာ ဆုံး႐ွဳံးခဲ့ရတယ္ လုိ႔ တသခဲ့တယ္။ ႏွစ္ခုစလုံးဟာ က်ဳပ္ရဲ႕ ခံစားခ်က္ အမွန္ေတြကုိ ေဖၚျပေနၾကတာပါပဲ။
တခ်ဳိ႕လူမ်ားက က်ဳပ္ဟာ အလြမ္းအေဆြး ကဗ်ာေတြကုိသာ ေရးႏုိင္စြမ္းတယ္လုိ႔ ထင္ၾကတယ္။ က်ဳပ္ ေျပာခဲ့ဘူးပါတယ္။ က်ဳပ္ကဗ်ာ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ က်ဳပ္အေၾကာင္းေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ က်ဳပ္အေၾကာင္း သရုပ္ေဖာ္ခ်က္ဟာ ကဗ်ာေတြကုိ ေရးစဥ္ ေခတ္ကာလနဲ႔ တရင္းတႏွီး ဆက္စပ္ေနပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္က ခြာလုိက္ရင္ က်ဳပ္အရိပ္ကုိ က်ဳပ္ မေတြ႔ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ (၁၉၈၁၊ ကဗ်ာေလ့လာမွဳ အမွတ္ ၁ ကုိ ႐ွဳ) လူတေယာက္က တဆင့္ ေခတ္ကုိေရးရာမွာ ေခတ္ကတဆင့္ လူကုိ ေရးရသလုိပဲ။ လူနဲ႔ သူ႔ေခတ္ကုိ ခြဲလုိ႔ မရပါဘူး လုိ႔။
က်ဳပ္ရဲ႕ ကဗ်ာသေဘာတရားမ်ားမွာ က်ဳပ္ ယူဆတာက ခါးသီးမွဳကုိ တရင္းတႏွီး ရွိၾကရ။ စိတ္ခ်မ္းသားမွဳဆုိတာ တစိမ္းျပင္ျပင္ ျဖစ္ၾကရတဲ့ ဒီေခတ္ႀကီးမွာ ရႊန္းလန္းမွဳ သယ္ေဆာင္ေပးနုိင္တာက ကုိယ့္ခါးသီးမွဳကုိ ကမၻာကုန္ သိသြားေအင္ ေအာ္ဟစ္လုိက္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ ႏွဳတ္အသူမ်ားဟာ က်ဳပ္တုိ႔ထက္ေတာင္ ဒုကၡဆင္းရဲ ေရာက္ေနၾကေသးတယ္ဆုိတာ က်ဳပ္တုိ႔ သိၾကတယ္လုိ႔ ျဖစ္တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက က်ဳပ္ ေျပာခဲ့ေသးတာက ဒီေခတ္ ဒီအခါမွာ အသက္ရွင္ေနတဲ့ ရဲရင့္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ကုိ စိတ္မပ်က္ပါနဲ႔လုိ႔ ဆုံးမၾသ၀ါဒ ေပးတာဟာ ႐ြံ႕ႏြံအိပ္မက္ ဆုိးထဲ ႐ုန္းကန္ေနတဲ့ လယ္သမားမ်ားကုိ အားမေလ်ာ့ပါနဲ႔လုိ႔ သြားေျပာတာနဲ႔ တူတယ္။ မဆင္မျခင္ အေလာတႀကီး ေပးတဲ့ အႀကံမ်ဳိးပဲ လုိ႔ ျဖစ္တယ္။
ဒီလုိလည္း က်ဳပ္ ေျပာဖူးတယ္။ လူတဦးခ်င္းရဲ႕ သုခ ဒုကၡဆုိတာ သူ႔ေခတ္ရဲ႕ သုခ ဒုကၡနဲ႔ ေႏွာေနရမယ္။ ေခတ္ရဲ႕ သုခနဲ႔ ဒုကၡဟာ လူတဦးခ်င္း သုခ ဒုကၡထဲ ေပ်ာ္၀င္ေနရမယ္ လုိ႔။
ေခတ္ဆုိတာ ေလအလႊာႀကီးတခုနဲ႔ တူတယ္။ ေခတ္တခုလုံးက ပူေဆြးေနရင္ ဘယ္ႏွယ္လုပ္ၿပီး လူတေယာက္ဟာ ေပ်ာ္တယ္လုိ႔ ဆုိမတုန္း။ လူဟာ ကမၻာ ေလာကနဲ႔ ကင္းကြာလုိ႔ ရတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္ၿပီး မိမိအေၾကာင္း ေရးဖုိ႔ အားသန္ တယ္ဆုိတာ ရုိးအ တာပဲျဖစ္တယ္။
က်ဳပ္ဘ၀ ဘယ္အခ်ိန္ပုိင္းမွာမွ အႀကီးအက်ယ္ ေပ်ာ္လွခ်ည့္လုိ႔ ရွိခဲ့ဖူးတာ မမွတ္မိဘူး။
က်ဳပ္ ခံစားဖူးသမွ် အႀကီးမားဆုံး ေပ်ာ္ရပုံကေတာ့ ဂ်ပန္ ခၽြင္းခ်က္မရွိ လက္နက္ခ်လုိက္ၿပီ ဆုိတဲ့သတင္း ယင္အန္ကုိ ေရာက္လာတဲ့ ၁၉၄၅ ၾသဂုတ္ ၁၅ ညမွာပါပဲ။ ဗုံသံ၊ ေမာင္းသံ ေလထဲမွာ ျပည့္လွ်ံေနတယ္။ ေနရာတကာမွာ လူေတြ ကၾက သီခ်င္းဆုိၾကနဲ႔။ က်ဳပ္ အဲဒီအခ်ိန္က အ႐ူးအမူး ေအာင္ပြဲခံည ကဗ်ာကုိ ေရးလုိက္တယ္။ ဒါေတာင္ က်ဳပ္ ခံစားမွဳကုိ အကုန္ မေဖာ္ျပႏုိင္ခဲ့ပါဘူး။
ဓမၼတာ အတုိင္းေပါ့။ က်ဳပ္ ၾကည္ႏူးဖြယ္ ကဗ်ာတခ်ဳိ႕ ေရးဖူးပါတယ္။ ၁၉၅၄ ေဆာင္းဦးတုန္းက ေမာ္စကုိထဲ ျဖတ္သြားစဥ္ လူငယ္ပြဲေတာ္နဲ႔ သြားတုိးတာမုိ႔ ျမဴးႂကြေရာင္စုံ စကၠဴတစဖြဲ႔ ကဗ်ာကုိ က်ဳပ္ ေရးလုိက္တယ္။ ဒါလည္း သူမ်ား အေၾကာင္းပါ။ ၀တ္စုံနဲ႔ ကေနတဲ့ လူငယ္ေတြအေၾကာင္းပါ။

..................
မင္းႏွာေခါင္းက ႏွင္းပန္းႏွယ္
မင့္ႏွဳတ္ခမ္း ပြင့္ဖတ္တုိ႔ႏွယ္
မင့္ပုိးသားမ်က္ႏွာဖုံးကုိ ခၽြတ္ပ
မင့္မ်က္လုံးေတြကုိ ၾကည့္ပါရေစ

ဒါေပမယ့္... အခ်ိန္၊ ေၾသာ္ ေသာမရည္ခ်ဳိႏွယ္ပဲ
ငါတုိ႔ ေသာမရည္ေသာက္သူေတြ

သစ္ပင္ကုိင္းက ႐ြက္ဦးေတြ ခ်ေပးေပါ့
ေလဟာ ခ်မ္းစိမ့္စိမ့္ သစ္သီးရည္ႏွယ္..။

လူမ်ားက မၾကာမၾကာ ေမးၾကတယ္။ ဘယ္လုိလုပ္ၿပီး ထုိးေဖါက္ႏုိင္စြမ္း (ေအာင္ျမင္မွဳ) ရေအာင္ လုပ္ရပါသလဲ တဲ့။
ဘာ့ေၾကာင့္ ထုိးေဖါက္ႏုိင္စြမ္း ရေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ လုိေနတာလဲ။ ဘာကမ်ား ေနာက္ ကုိ ဆြဲထားေနသလဲ။
ေဟာဒါေတြ အားလုံးပါပဲ။ နည္းလမ္းေဟာင္းေတြ လုိက္တာ၊ ပုံေသကားခ်ပ္ဟန္နဲ႔ ေရးေနတာ၊ သာမန္႐ုိး႐ုိး ျဖစ္ေနတာ၊ စာဖတ္သူေတြ အရင္က ေတြ႔ဖူးသလုိရွိတဲ့ အေရးအသားေတြမွာ စုန္းစုန္းျမဳပ္ေနတာ...။
ထုိးေဖါက္ႏုိင္စြမ္းဆုိတာက အခ်ဳပ္အခ်ယ္ေတြထဲက ေဖာက္ထြက္တာ။ ဘ၀ဆီ ေရွ႕႐ွဳတဲ့လမ္းကုိ ရွာတာ၊ မ်က္ႏွာအသစ္ ဖြင့္လွစ္ျပတာကုိ ဆုိလုိတယ္။
ထုိးေဖါက္ႏုိင္စြမ္း ျဖစ္ေစတဲ့ ခြန္အား ဘယ္က လာသလဲ။ ေနရာ ေလးငါးေနရာက လာပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ ပါ၀င္တာကေတာ့ အသစ္ ျဖစ္ေပၚမွဳေတြကုိ ခံစားတတ္ စြမ္းရယ္၊ အႏုပညာလက္ရာမ်ားမွာ ေပၚလြင္လာတဲ့ ဗဟိဒၶကမၻာရဲ႕ နက္ဂတစ္ အသြင္ကုိ ေတြ႔ျမင္တတ္စြမ္းရယ္ပါပဲ။ ဒါေတြက တုိက္ပြဲဆင္ဖုိ႔ အပူတျပင္း ဆႏၵကုိ ျဖစ္ေပၚေစတယ္။
ထုိးေဖါက္ႏုိင္စြမ္းဆုိတာ တကယ္ကေတာ့ ပိတ္ဆုိ႔ ခံေနရျခင္းဆုိတဲ့ စိန္ေခၚမွဳကုိ တုံ႔ျပန္တာပဲ ျဖစ္တယ္။
ဒီအေျခအေနမွာ စစ္ေသနဂၤဗ်ဳဟာ နည္းနာမ်ားနဲ႔ အႏုပညာ နည္းနာတုိ႔ဟာ အတူတူပဲျဖစ္တယ္။
အခ်ိန္ကာလ ဇရာေထာင္းေနၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီကမၻာေလာကမွာ ျပႆနာေတြ တပုံ တေခါင္း ရင္ဆုိင္ေနရတယ္။
ကဗ်ာကုိ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲ။
ကဗ်ာနဲ႔ လူ႔ေလာက ဆက္သြယ္မွဳက ဘယ္လုိျဖစ္ရလဲ။ ခြဲခြာေရးလား။ တလမ္း တည္း လုိက္ေရးလား။
ကဗ်ာနဲ႔ လူ႔ေလာက အတူစဥ္းစားၾကရမယ့္ ျပႆနာေတြက ဘာေတြလဲ။ ေငြေၾကးေဖာင္းပြမွဳ၊ အလုပ္လက္မဲ့၊ စြမ္းအင္အၾကပ္အတည္း၊ ဇာတိ ဇရာ၊ ဗ်ာဓိ မရဏ၊ လူဦးေရေပါက္ကြဲမွဳ (၀န္းက်င္) ညစ္ညမ္းမွဳ..။
ဘာကုိ သူတုိ႔ အတူ ေတြးႀကံၾကမလဲ။ စစ္နဲ႔ အငတ္ေဘး၊ ၿပီးေတာ့ အႏုပညာ၊ ေမတၱာ၊ အလွ..။